@Hansen sa:
@El
@Hansen sa:
@El
@xonitex sa:
Nä nu är det dags för Nilsson om man satsar på att gå upp, annars kan vi nog släppa denna säsongen och börja spela in även Herdonsson, Gustafsson o co. Jag förstår att tålamodet är stort när det är vår egen produkt men jag tror inte Öster tänker att denna säsongen är körd.. Radar vi upp ett par segrar är vi uppe på minst kval.
Kvalförlust mot Degen för att åka ur nästa säsong vore 100% Öster.
Att du hänger med på att Öster KAN nå kval är nästan för optimistiskt.
Kom nu ihåg att vi är de enda som skickat Degen ur Allsvenskan efter månlandningen och Woodstock.
Notera dock att min positiva inställning till kvalet är negativ i förlängningen. Dubbel besvikelse är delad besvikelse! Jag är solidarisk på det viset!
Tänk ändå att vi lyckades med det här trots att Järdler var tränare, allt måste ju vara möjligt då. :)
Mitten av den säsongen var ju den bästa tiden under Järdler, när vi i omgång 12-19 tog sex segrar och spelade två oavgjorda, innan en förlust mot, så klart, Värnamo satte stopp för den fina sviten.
Dragan hade ett väldigt fin målfacit den perioden också. 1-0-målet här måste vara ett av hans få mål från utanför straffområdet. 2-0 är mer Dragan; tilltrasslat och så råkar Dragan få bollen på sig och den går i mål :-) Men de målen räknas också.
Om dagens match: Förlorar vi är det så klart inte kört; det är trots allt 30 poäng kvar att spela om. Men det blir en väldigt brant uppförsbacke.