Det finns en ny sheriff i stan och han snackar svenska med norsk/dansk brytning. Så jävla rättvist.
Mjällby är ett bra fotbollslag och det är i min mening lite bajsnödigt att leta fel på våra spelare i första halvlek. När de får det att stämma är de jävligt bra. Och jag tyckte mig se att vi var medvetet passiva, speciellt med vårt centrala mittfält, och det tänker jag att Björknesjö får ta på sig.
Men han hade en bra poäng i paus och det var den att ju längre matchen skulle gå utan att Mjällby dödade den, ju mer talade det för oss. Fingertoppskänsla? Tur? Billig straff som Robin räddade snyggt, där fick vi momentumet vi behövde. Mjällby blev mer fundersamma, passningsspelet började lida och de tappade allt. Ändå är vi omständiga, så omständiga ända tills Ljungs boll tar på en Mjällbyspelare i en perfekt båge till Christensen. Mjällby hade en liknande styrning på ett skott utifrån som också gick i en båge och touchade kryssribbans utsida. Men det viktiga är återigen, vi ger inte upp och det ger numera också utdelning.
En 1-1:a som är jävligt viktig, och klart vi ska köra lite spelarkritik.
Wallinder - Herr Wall Inder. Studsade tillbaka med en närmast felfri insats, möjligen en lite sen reaktion på Mjällbys mål men nu snackar vi petitesser på hög nivå.
Tatu - Man får allt med Tatu. När man tycker han är bra ett tag blir han plötsligt sämre och vice versa.
Mattis - Straffen är pissbillig. Men också lite klumpigt. Han bör ju veta att Bergström är i hasorna på honom.
Kricak - Oh captain my captain.
Olsson - Bra insats, tyckte han var Östers bästa i första. Sen sprang han sig trött. Hade det tufft med Rodic framför sig idag.
Christensen - Kommentarer överflödiga. Firandet efter målet räcker egentligen. Danskjävel jag älskar dig.
Suhonen - Fattar inte alla som tjatar om att han skulle vara dålig? Va? En av få spelare som Mjällby hade ständiga problem att hantera.
Ask - Det är lite ojämnt, det är det. Lite som Tatu. Man ruttnar, och så gör han nåt bra.
Uddenäs - Idag vet jag inte riktigt vad han försökte med, med vad det än var blev han neutraliserad.
Aliev - Som vanligt bra, men det ska vara mål där, Alibek.
Rodic - Nej, det här var inte hans match att spela. Det tog en halv halvlek sen hade Mjällby kört slut på vår vänsterkant.
Ljung - Det här var hans match att spela. Finurliga löpningar och bra positionering. en tränares dröm. Kanske dags för start mot Göteborg?
Bergquist - Kom in då Olsson fått slita för både sig själv och Rodic defensivt på vänsterkanten. Gör det okej. Men jag håller Olsson före.
Sejdiu - Här hände det ändå lite grejer. Pötsligt fick vi se hans berömda jobba-kant-till-mitten sluta i ett skott som nästan studsade över Törnqvust.
JVP och Söderberg får en ryggdunk för visat intresse, spelade ju för lite såklart.