@jores sa:
Mr Sisu verkar vara den absolut största vattendelaren på forumet just nu när Velic-kritikerna tystnat en aning. För mig är det dock självklart att Oliver och Billy ska vara givna när de är friska och jag ser gärna en ny ytterback in till nästa säsong. Att jämföra Tatu med Strand förstår jag inte alls och anser även att Stefan K var en bättre ytterback på i stort sett alla punkter. Tatu känns dock absolut som ett nyttigt komplement i truppen om enda alternativet som högerback är hjälpgumman Pavic. Mest spännande vore det dock om det gick att hitta något alternativ från de egna leden som kunde konkurrera på ytterbacksplatserna.
@Calle01 sa:
@Slangen sa:
@jores sa:
@Vikash sa:
@Szabo sa:
@Slangen sa:
För övrigt kul att Lima kommit igång
Har han det då? Mitt intryck är att han knappt orkar springa och gör sig dålig på kanten. Ger bort bollen hela tiden med någon loj klack.
Sen är han ju farlig när han närmar sig straffområdet och får till något väggspel eller så.
Men att vi till stora delar tappar hela matchbilden beror som jag ser det på dessa komponenter, tex en loj Lima på ena kanten och Pavic som inte heller lyckas ta tag i det på andra.
Tycker han gör det man kan förvänta sig bra och det känns som att han blir farligare och farligare i offensiva situationer, men håller med om att han inte passar på kanten.
Precis, han är en spelare som bör vara i och kring straffområdet, inte ute på en kant. Förarbetet till Haukssons mål höll riktigt bra klass.
Även Mortensens jobb vid det målet är högklassigt. Screenar bort mittbacken så det blir helt öppet för Hauken.
Ja, den screeningen leker man inte bort. Hög klass.
Sir James-klass. B)