Hoppas inte Björknesjö gör det lika enkelt för sig som vanligt och tar ut samma elva som lyckades sist.
Blir det?:
Wallinder
Tatu, Starke, Kricak, Dennis
Dansk dynamit, Pandoras Ask
Anssi
Uddenäs, Aliev, Ljung
Den här veckan hoppas jag ledarstaben jobbar dygnet runt och analyserar Djurgården på varenda liten detalj, för det är mycket som står på spel och en vinst måste bärgas.
En klar plan för precis vartenda scenario som kan ske i matchen. Om vi hamnar i underläge, ledning, rött kort, straff, Fan och hans moster springer in på planen, punktmarkera Priske om så krävs, ja allt ska vi ta mig fan ha tänkt på.
Även om det står oavgjort mellan BP-Degen i andra halvlek så måste vi räkna med att Vukojevic gör ett skitmål i 96:e minuten. Vi måste bara gå för 3 poäng helt enkelt.
Mot Gais fick vi många frisparkar vid mittplan där vi lyfte in bollar i straffområdet som inte ledde till någonting. Det gäller att ta tillvara på alla små chanser vi får och se möjligheter med allt. Kricak och Dansken är ju heta i straffområdet, så de måste vi ju pricka på hörnorna.
En del kontringar fick vi också mot Gais, men vi orkade inte fylla på med folk i straffområdet tillräckligt mycket för att det skulle bli farligt.
Vi har troligtvis alla utom Mattis tillgängliga, gäller att nyttja det på bästa sätt. Gör ett trippelbyte i 65:e för att få in lite pigga ben så vi har folk som kan springa och ta de där löpningarna som kommer krävas. Nu gäller det att tömma sig rejält, ska inte finnas något krut kvar.
Alla minns vi kvalet mot Landskrona 2019, man kände sig som en påtänd heroinist och bara skakade mellan hopp och förtvivlan och väntade på slutsignalen, vi klarade oss kvar i Superettan med totalt 2-1 över 2 matcher. Den känslan kommer infinna sig på söndag, va så säker. Jag packar med mig en hjärtstartare.
På söndag kl 15 glömmer vi krig och allt elände i världen för en stund, då är det fokus på en enda sak, alla till Spiris!!
Det är på riktigt allvar nu, om alla, alla i truppen har den inställningen så kommer det gå vägen!
❤️💙