Jag delar frustrationen många känner, men jag känner också att de steg som tagits nu, främst kring att Ola kommit in, de är tagna, men de är tagna så pass nyligen att de fått noll effekt. Ola/Styrelsen sparkade Foyston och tog in Björknesjö. Var det rätt beslut? Svårt att säga ja så här en dag efter degraderingen, men jag tror alla kände att "någon behövde hända" där runt Hammarby-förlusten. Det är lätt att vara efterklok, men vi fick tidig effekt, och för bara några veckor sen ville många behålla Robban även nästa säsong (!).
Synderna och felen den här säsongen är betydligt tidigare. Fönstret i vintras, Jesper Janssons knäppa session (som jag inte bara lastar JJ för), att vi inte löste sportchefsbiten tidigare, och således det usla sommarfönstret är bovarna här. Vi vet inte exakt hur det sett ut med vilka valmöjligheter klubben haft. Ville vi verkligen ha in en sportchef snabbt, men som passar oss dåligt? Då kanske det är bättre att vänta in Ola, även om han kommer sent. De spelare som fanns i somras, det är inte alltid det finns en särskilt bra marknad heller. Uddenäs och Suhonen är "hyfsade" värvningar, även om den senare förmodligen kostade mer än det smakade, men vi hade på det stora hela ett dåligt fönster. Men jag tycker nog ändå vinterfönstret är värre. Järdlers insats som sportchef är inte bra, men han ställde upp när vi inte hade någon annan. Det är inte hans fel att styrelsen inte hittade någon annan tidigare. Nu är Järdler i akademin, och det är nog ett jobb som passar honom betydligt bättre.
Sammanfattningsvis: ja, det är för jävligt, men är det något den här klubben behöver så är det kontinuitet. Vi måste ha en apparat som får tid att jobba ihop. Att sparka Magnusson och Järdler så här i efterhand ger ingenting, vad jag ser.