@Zingo sa:
För min del är det alltid senaste matchen och hur träningarna ser ut just nu som avgör om en spelare ska spela nästa match, inget annat. Klart att man ska försöka få en tidigare duktig spelare tillbaka i form efter en skada, men det finns U21 och byten med gradvis längre speltid att ta till.
Sen tycker vi ofta olika om spelare :) men jag måste säga att jag tycker inte det är så enormt stor skillnad på våra ytterbackar rent kompetensmässigt. De har lite olika kvalitéer och problem, några av dem har kanske lite mer potential än andra, men ingen är någon perfekt lösning på någon position. Så har det ju alltid varit och kommer troligen alltid att vara också.
Precis, vi vet ju alla att t.ex. Silverräven genom åren genomgående haft problem med positionering o alldeles för mycket bolltittande i vissa avgörande situationer bakåt där också hans fysik har varit till hans nackdel, så då ingen spelare att skriva upp till skyarna för hade han varit bättre dessa punkter hade han absolut spelat längre upp i seriesystemet med de fina fötterna. Billy känns som en lite trubbigare variant med klart bättre fysik o nu senast grymma inlägg, men sammantaget hittills nog bara mer en hyfsad SE ytterback för rimlig peng. Ingen av dessa (likt Tatu som blandar o ger väldeliga) som håller riktigt Kraft/Strand-klass, men som sagt om de gjorde det måste vi samtidigt förflytta oss minst ett steg upp i seriesystemet för att behålla sådana spelare.