@xonitex sa:
Tappet av Takahasi behöver inte betyda allt för mycket. Tror #22 Toure kommer ta hand plats och r jag sett honom är det en riktigt skicklig mittfältsmotor.
Håller med, Touré är bättre. Men bäst är Lushaku som dessutom är ung och en spelare jag gärna sett i Öster. Har utgående. Var dock inte med mot Öis senast, vet inte om han var avstängd.
@Drillo sa:
@Vikash sa:
@Drillo sa:
Funderat på uppställning i natt när det inte gick att sova. För att bäst utnyttja spelbart material, funderade jag om inte majestäten från mittens rike, Kusu, skulle få vikariera för Tatu. Kan tyckas overkill, men, vi har Hauk, Gotland och MRS som kan sköta mitten. Och Pavve får spela där han behövs bättre.
Kusu som högerback? Varför?
Jag är oroad över AFC:s offensiv.
Vi har grymma alternativ till K på mitten, Pavve gör sig bättre längre upp i planen. Tänker att K:s säkerhet med boll och duellspel gör att vi stänger ner högerflanken. Sen borde han även orka och klara några offensiva räder också.
De spelar väl typ 5-3-2 så tycker inte ytterbackarna är den mest utsatta positionen och tror det riskerar att slå tillbaka att ändra på vårt centrala mittfält när det faktiskt börjat fungera riktigt bra på slutet. Ser dessutom inte att Kusu har några vidare ytterbacksegenskaper mer än att han är bra i närkamper, dock på ett annat sätt än vad som typiskt sett är framgångsrikt för en högerback skulle jag säga. Från min synvinkel kan man lika gärna spela Månz eller Mattis som högerback då.
Jag hade spelat Silverholt som högerback om han är god för åtminstone 70 minuter, eller Pavic och bara hoppats på att det är Värnamo-Pavic snarare än FFF-Pavic. På offensiva yttrar finns fler alternativ som är vettiga.
E: Månz eller Mattis som högerback hellre än Kusu givetvis under förutsättning att Stenberg är redo. Jävla manfall. Om ingen av Silverholt, Månz, Mattis eller (av någon anledning) Pavic vore tillgänglig skulle jag nog slänga ner Engqvist på högerbacken.