@Eckart sa:
@jores sa:
@Vikash sa:
@Bissan sa:
@Vikash sa:
@Hasse-Hattrick sa:
Jag tyckte det var ganska komiskt från Lennartsson, dels så var ju Hurk fullständigt oskyldig och hade inte gjort något fel, men samtidigt var det de elaka backarnas fel att han (inte) gjorde det.
Haha exakt, han gick väldigt vilse i det resonemanget.
Utvisningen på Hurk var iofs riktigt märklig, men som nämnt hade det ju varit klädsamt om Lennartsson då även berört tacklingen på Magnusson som ärligt talat var helt sjuk. En tackling som för övrigt försvarades (!) som omöjlig att visas ut för eftersom den inte utfördes med sulan först utan var en ”klassisk bensax” på hif:s svenskafans (som varmt rekommenderas, det kan inte sägas nog många gånger!).
Absolut att tacklingen på Isak var ett tydligare rött kort än det som Hurk senare fick. Men jag tycker inte Hurks röda kort är felaktigt, man är ansvarig för sin kropp och min bild av det är att Pavic får en tydlig armbåge i ansiktet även om den sannolikt är oavsiktlig.
Mja, för mig är det nästan sorgligt om det där ska ge rött. Det är ingen rörelse/markering med armbågen och han sätter upp armen innan Pavic ens är helt nära inpå honom. Mer som att han håller ut armen och att Pavic springer rakt in i hans armbåge. Det går nästan att "provocera" fram utvisningar om det där ska vara nivån.
Men skitsamma! Heja Öster!
Max gult på Hurkens grej. Hade varit vansinnig om vi fått ett sånt domslut emot oss. Isaks kapning är ju solklart gult men förstår de som tänker rött. Samma där dock, hade vår spelare fått rött för en sån grej, som exempelvis det röda Mattis fick för ett tag sen, hade jag nog inte helt hållt med om domslutet.
Håller ej med! Solklart rött, då han måttar in armbågen i ansiktet på Pavic.
Har kollat situationen flera gånger nu. Hurk tar upp armen mot Pavic som redan är på väg in i situationen. Olyckligt för Hurk naturligtvis att armbågen träffar Pavics ansikte, men det är inte så att Pavic springer in i en arm som varit ute länge. Tvärtom använda armen och armbågen tydligt för att ta bort Pavic. Rött kort helt rätt!