rapparee_1
Bra och viktig trådstart!
Svårskriven motion nu kanske men jag funderar gällande vad som kommer ur högtalarna vid matcher (där du nämner ”Då stiger solen..”) borde man väl kunna enas om att alla Österlåtar (finns ju rätt många med supporterinitiativ inräknade) spelas minst en gång i samband med varje match. Givetvis först genomlyssning om det är några rena olämpligheter som inte Öster officiellt kan stå för (kan ju vara något sånt i låtar som supportrar skapar på ren känsla ur ett supporterperspektiv) men sedan måste de ju gå före helt ointressant radiomusik. Det är Östermatch - inte disko, PRO-möte, ungdomsgård eller kaféhäng.
Jag har återkommande skrivit om det här i de utvärderingar som sänds ut och även mailat Öster direkt om det senaste två åren men vad jag märkt då jag varit på arenan under dessa säsonger är det väl enbart Stjärnorna i Öster (vid inmarsch) och Gör som solen (vid mål) som spelas samt från i år ”Då stiger solen..” (en stund innan inmarsch).
Vi har utöver dessa Ingmar Nordströms inspelningar ”Heja Öster” och ”Öster Öster”, ”Rödblå hjältar” (som ni hör i introt av ARPÖ), Staffan Hellstrands ”Vi är Öster”, ”Staglabergsmarsch”, ”Alla röster ropar Öster”, ”Öster det är laget som ska vinna” samt då en del andra supporterinitiativ som ”Är det hörna?” osv. Jag är gärna med på en sådan motion om det är något som går att rösta igenom (dvs ”DJ:n ska väl inte ha all makt över spellistan”-uppropet).