NonPhixion Men jag förbehåller mig rätten att bli både förbannad och lätt smått nervös inför säsongen på grund av BRISTEN PÅ LEDARSKAP i truppen, något som för övrigt saknades redan förra året.
Det här är en bra spaning. Ledarskap är svårt, och bara för att någon är omtyckt i gruppen och av oss supportrar betyder det inte att det är en bra ledare. Jag tänkte lite i mitt stilla sinne vad som hände i matchen mot Örebro. Då hade vi Gyamfi istället för Starke, när det kaoset hände i andra halvlek och min analys var att det saknades en tydlig ledare på planen i den matchen. Och nu händer detta, med vad de allra flesta av oss tänkte var det bästa laget i form av antal ledargestalter vi kunde ställa på planen just nu...
Så det är klart att även en gammal positiv jävel som jag blir orolig.
Det jag hoppas nu är att det börjar smälla lite mer på träningarna och att kravbilden höjs från såväl tränarhåll som från våra tre kaptener. Allvaret närmar sig och vi har långt ifrån en klar startelva mot Helsingborg. Alla pratar om att storförluster sätter sig i skallen på spelarna, men det är en knapphändig analys. Det handlar alltid om vad man gör av nåt sånt här när det händer.
Mölder, Starke, Ask och Christensen prövas nu på allvar.