PeterHansen Kalle Dahl https://ostersif.se/nyhet/truppstatus-vecka-8-2026 Öster har med det här där de även uppdaterar skadestatus.
Ryltan Kalle Dahl Synd om Jatta inte har arbetstillstånd då får han inte arbeta. Ädelmodigt att träna utan anställning, lön och försäkring. Undrar hur de löst det i praktiken?
Oldtimern Blir intressant match Örebro har idel segrar vi idel förluster, Sen blir man ju fundersam, över uppgifterna om arbetstillstånd, Vi har ju ökat byråkratin,så borde inte bli sådan problem Kan man tycka,
Old Chap Kalle Dahl Jatta har spelat fotboll i två andra eu länder innan han kom till Öster. Känns ganska så egendomligt att inte alla papper är klara då han skrev på för Öster tidigt i januari. AI säger: Icke-EU-medborgare: Personer som är varaktigt bosatta i ett annat EU-land kan ha förenklade regler för att arbeta i Sverige, men omfattas inte automatiskt av samma fria rörlighet som EU-medborgare.
rauchen Jag kan inte för mitt liv fatta hur HBP kan starta, det är ju direkt oseriöst. En av seriens svagaste om man jämför med startande spelare? Det är för mig helt uppenbart att det inte är en mf som tar Öster tillbaka till allsvenskan.
El_barto Är det fler än jag som har problem med sändningen? Kommer inte in vare sig via SMP eller Expressen.
El_barto Vilmer Vilken väg använder du för att logga in? Har försökt på tv/dator/ipad såväl SMP som Expressen.
Vilmer El_barto Gick bara in via expressen och så funkade det. 2-0 nu genom mattis på hörna. Mål på 2 av 2 hörnor!