Förstår verkligen inte vissa resonemang. Om Isak Magnusson hade dragit igång en med all säkerhet supertöntig ramsa i Kalmar-klacken, hade det varit lugnt? Nej, tror jag de flesta här skulle säga, eftersom vi har det gemensamt att vi alla avskyr Kalmar. Men om inte Isak Magnusson gör det då? Tänk om han innerst inne känner att det är hans förening? Är inte det talibanfasoner att tycka att det vore bedrövligt?
Om Mehic har sina starkaste sympatier för GAIS, kan han ställa sig i deras klack och leda den då? J Södras? Kanske båda? Silverholt, Hammarby? HBK? Allt är som det ska vara?
Jag och säkert alla andra förstår att Keene på ett mänskligt plan känner mer för Elfsborg än Öster. Man behöver vara ett barn för att tro något annat. Men han är anställd av och får betalt av Öster. Då gör man inte vissa saker. Om han ville delta i något arrangemang som Elfsborg anordnar, käka baguette på huvudläktaren och kanske till och med skriva någon autograf kan han väl göra det. Men varför ska han leda Elfsborgsklacken i en ramsa som lyder "hoppa om ni älskar Elfsborg", samtidigt som Öster betalar hans lön?
Det är lite som om Öster värvar en spelare från Elfsborg och denne får frågan från en journalist om hur det känns att lämna Elfsborg. Att svara "Jag har varit i Elfsborg i åtta år och en del av mig kommer alltid hysa varma känslor för den föreningen, men nu är jag i Öster och är fullt fokuserad på att göra allt jag kan här" är en sak. Att svara "Jag önskar så klart att jag varit tillräckligt bra för att fortfarande tillhöra Elfsborg, men nu är jag inte det och eftersom jag måste ha en inkomst får jag spela här i stället fastän jag inte riktigt vill det. Jag älskar Elfsborg, medan det här med Öster mer är som ett jobb" är ett skitdåligt svar, oavsett hur sant eller falskt det är.
Och angående Zampi, DJ, etc. och att ingen här blir upprörd om de uttrycker Östersympatier när de tillhör andra lag: Nej, det är klart. Det gör ju inte ont i en själv? Om Öster får en feldömd straff med sig kommer jag ju att bli glad men jag kan samtidigt se att straffen är feldömd. Om straffen slås i mål kommer jag sen fira målet, inte anse att Öster borde slagit straffen utanför på grund av att den kom till på felaktiga grunder. Om Öster däremot får en feldömd straff emot sig kommer jag att bli vansinnig och hata domaren, motståndaren som ordnar straffen, allt. Men jag kommer inte hata motståndarna för att de faktiskt slår in straffen i stället för att rulla den utanför och buga inför ståplats.