Hej Alla. Har varit medlem i Östers IF sedan 10 år tillbaka och följer detta forum, ibland med ett leende och ibland genom att skaka på huvudet. har aldrig skrivit något själv tidigare men nu kände jag mig manad och skapade ett konto. Det jag vill uttrycka är en enorm oro för vad som händer i klubben. Dels utifrån årsmöte med avgående ordförande under dramatiska former och dels hur denna säsong. ser ut hittills. Allt hör nämligen ihop i slutändan tror jag. Vi ser idag ett spelsystem med ambitionen att bli bättre och bättre efter varje match men raka motsatsen presteras. Statiskt, lättläst och håglöst samt total brist på självförtroende och tron på speliden verkar saknas. Min personliga uppfattning är att det måste varieras mycket mer och en plan B måste alltid finnas tillhands. Det behövs också tydligare ledarskap på planen. Är väl bara Barca som under en begränsad tid som lyckats med snarlikt system? vem minns inte Kalmars försök för något år sedan. ...gick sådär. Det har bytts tränare till i år och det är väl endast Friberg som är kvar av de gamla? Fotboll är en lagsport som bygger på ett individuellt och kollektivt självförtroende. Mölders spelsystem är svårt som det är och kräver att laget är extrem teamat och med stor tro på vad man gör. Dessutom bör man ju har en plan B om det visar sig under match (Hammarby) att det inte fungerar. Istället fortsätter man in absurdum så att tom kommentatorerna på tv förvånas samt konstaterar att Mölder skakar på huvudet så fort ngn slår en mönsterbrytande långboll...vad ger det för signaler till spelarna? För mig är detta statiskt och dåligt ledarskap som bryter ned självförtroendet i atomer. När man dessutom hör från anda "troende" i stan ,som även tittar på träningar ibland ,så blir man ju ännu mer förvånad och bestört när vi verkar vara en ny träningskultur som i vissa avseenden bygger på pennalism istället för uppmuntran samt konstruktiv kritik. Vi hade idag ett lag som ibland visade individuell kvalitet men som lag ,med detta spelsystem, så fungerade det inte alls. Dessutom en målis som bjuder vilt för att han helt saknar självförtroende efter de senaste 2 matchernas misslyckanden. Syntes i sändning att Jens klappade om honom efter match men var var målvaktstränaren någonstans? Det var trots allt en träningsmatch så ännu finns det en chans att begränsa skadan innan seriestart men helt ärligt vet jag inte hur det skall gå till. Inser att det blev ett väldigt långt inlägg men behövde nog kräkas av mig lite. Vi har bra spelare på de flesta positioner men de behöver ett spelsystem de behärskar och tror på. Det nuvarande är med extremt hög risk som gör att många Österfans kommer att få besöka akuten i år med hjärtinfarkt om det inte ändras. Tack o hej