Här är lite tankar från mig. Vet att tråden handlar om Max å jag kommer dit i slutändan. Allt hänger ihop. Jag hade lite fadd smak i munnen redan när jag läste Olas omdöme om spelarna i SMP. Det som framförallt slog mig är att han kommenterar spelares försäljningspotential och att de i princip väntar på ett bud så de kan skeppa iväg Mattis. Jag förstår att i dagens ( förbannade ) samhälle så är det pengar som gäller, så oxå i fotbollen. Jag har oxå förstått Olas filosofi, köpa billigt, utveckla å sälja dyrt för att skapa kapital. Det kan absolut fungera men jag har svårt att se att man kan bygga en sammansvetsad trupp om truppen består till majoriteten av sådana spelare. Då blir det bara massa legoknektar som springer runt som hellre förlorar med 3-2 men de har själva gjort målen än å vinna med 1-0 fast de själva gjorde en plattmatch.
Med detta sagt, om vi skulle få en jäkla utväxling på en spelare så han blir intressant för större klubbar då vill jag att Öster ska gör allt i sin makt för att behålla densamma å kämpa med ”näbbar och klor” att det ska vara attraktivt att stanna kvar i klubben. Om detta inte går, DÅ men först då ska man givetvis mjölka ut så mycket det bara går av den köpande klubben och på så sätt stärka sitt kapital. Tyvärr tror jag det är alldeles för många i truppen som bara ser Öster som en väntan på nåt större/bättre. Då tror jag att det är oerhört svårt att få ihop en grupp så att alla drar åt samma håll.
Max då, tror jag är en person som har svårt att ändra sig. Det han tror på kör han i absurdum ( hoppas innerligt att jag har fel), ibland kan det gå bra men ibland går det åt andra hållet. Jag vet vem jag skulle sätta bindeln på om jag varit tränare. Det är en person som givetvis är given i startelvan men oxå har ett pannben som ingen annan har, som gärna tar ett benbrott på sig själv i en brytning för att förhindra ett mål i baken. I min bok så finns det bara en sån spelare i truppen.Mattis!!! Jag vet att många tycker han är ojämn och att han har orsakat en del baklängesmål men det jag kan garantera är att han aldrig har gjort det för att han inte jobbat klart situationen eller gått in i närkampen på 70%. Det finns inte i hans DNA. Därför är han min givna kapten som man borde göra allt i sin makt för att behålla, inte ”bjuda” ut han i en halvtaskig artikel i SMP.
Här har då Max målat in sig i ett hörn som då har satt Starke som kapten. Det borde betyda att han är given i startelvan, så får de andra tre slåss om den andra mittbacksplatsen. Det känns sådär måste jag säga. En annan sak som framgick i reportaget är att Ask är nyckeln för framgång i år. Den tanken skrämmer mig, jag vet att han har en fin fot när han får tid på sig, MEN det han utstrålar på plan är ingen vacker syn. Han ser fruktansvärt loj ut vilket heller inte sprider några positiva vibbar till resten av laget. Min sista tanke är, varför i helvete är Max inne å ändrar på nåt som vi faktiskt var ganska bra på till och med i Allsvenskan, HÖRNORNA. Varför i hela fridens namn är Dennis bortplockad som hörnläggare och att vi dessutom kör utåtskruvade. Hål i huvet om du frågar mig…