Reflektioner: Välkommen till Superettan.
Här möter vi på hemmaplan en hel j*vla bussparkering som väntar på en snedstuds för eventuellt kontring på stora ytor. Det är troligen bara Norrköping och Landskrona som kommer möta oss på ett annat sätt här på Spiris.
Vi (supportrar) förväntar oss se ett offensivt snabbt spel som just nu ska utföras på en jordåker med fläckvis grön färg. Förra årets riviga vänsterback DO förväntas i en del analyser ovan analyser göra offensiva rajder rakt in bland tio busschaufförer som väntar på att bollen ska studsa från honom. Har vi rätt förväntningar då?
Är jag då nöjd eller imponerad? Njae. Men jag uppskattar nollan, tar pinnen och går vidare. Det kommer att ta tid innan det snabba, rörliga passningsspel som vi alla hoppas se kommer att vara på plats. Anfallet sklijer sig väsentligt emot det vi sett senaste åren där AA skulle valla in tidiga inspel mot icke samlade lag till att i år helt hitta djupledsstick på LC. Personligen tror jag att de ytorna kommer att vara svåra att hitta, och att våra mål behöver vara resultat av skott utifrån, t ex från Uddenäs, Wendt eller Folsson.
Det behöver inte bli sämre innan det blir bättre, men det får gärna bli bättre förr än senare. Och ju förr Spiris erbjuder en plan som det går att spela boll på, ju förr kommer våra spelare våga att spela snabbare.
En domare på den här nivån måste tillåta spelare att duellera utan att det måste bli frispark till någon.
/D