@Knugen sa:
@Slangen sa:
@Knugen sa:
@Slangen sa:
@Knugen sa:
@Slangen sa:
@Knugen sa:
@jores sa:
Askebrand ledde laget till en tredjeplats under första året i Division 1 södra 2015. 2016 vann laget divisionen bland annat efter att endast släppt in två mål på hemmaplan under hela säsongen. 2017 i superettan tog vi dock ungefär lika många poäng på bortaplan som på hemmaplan.
Vilket också gav bra resultat med en 5:e plats första säsongen men vips så var Öster för bra tydligen och de tog in Järdler som skulle föra ner oss i Division 1 igen.
Men sluta nu. Självklart har ingen som är verksam i föreningen aktivt fattat beslut i syfte att det ska gå dåligt. Tanken med Järdler-rekryteringen var helt rätt, men tyvärr misslyckades det. Tycker vi kan visa lite mer respekt för de som lägger sin tid på att verka för föreningens bästa. De sliter hårt och gör så gott de kan med föreningens bästa för ögonen, även om allt inte alltid lyckas. Den här typen av skitsnackarinlägg är bara onödiga.
Var konstruktiv istället. Du vill se en ny tränare det har framgått. Fair enough, det är en synnerligen rimlig åsikt givet läget, även om vissa anser att Velic ska få lite mer tid. Utveckla gärna vilken profil du vill se på ersättaren, kanske förslag på namn och liknande så kan vi diskutera saken. Låt oss hjälpas åt att hålla nivån på forumet.
Jag raljerar lite men visst det har inte gått bra de senaste 20 åren så man kan ju börja tro att Öster har blivit infiltrerade av en massa folk som vill förstöra för föreningen medvetet, och jo jag kan inget annat än tro att det var medvetet att förstöra för föreningen när de tog in Järdler efter att Askebrand hade gjort ett jättebra jobb med laget och hade kanske nu om han var kvar så hade vi varit ett stabilt allsvenskt lag. Vissa saker går ej att förlåta.
Vem har velat Östers IF bäst sen 1990-talet? Uppenbarligen ingen som tar beslut för allting har bara gått åt helvete.
Antingen så är det en massa sadister eller en massa inkompetenta människor på fel positioner i flera decennier som gång på gång förstör för klubben och det gör mig förbannad, vet inte om du blir arg över alla dåliga beslut men jag blir det på riktigt
Men vad har du för verklighetsuppfattning? Tror du att det har stått en massa människor med enorm kompetens på rad för att leda Öster, men fått nej? Vi ska vara väldigt glada att Fidde, Wibrån och andra har funnits där så att klubben har överlevt över huvud taget.
Men det står dig fritt att föreslå kompetenta namn till styrelsen inför varje årsmöte. Jag lovar dig att ditt engagemang skulle vara välkommet.
Jag tror snarare att det inte finns människor som är kompetenta som ens är villiga att vara i en styrelse i en klubb som har och är så dåligt behandlad så därför har vi bara inkompetenta människor överallt. Visst Fidde, Wibrån och en del andra har varit bra men som helhet om man tittar på hela klubbens agerande nej.
För nuvarande ordförande är ju superinkompetent som vände röda siffror till plus trots pandemin. Jens är ju bevisligen inkompetent som klubbchef, han lyckades ju bara göra IFK Norrköping till en allsvensk toppklubb, uselt!
Men ge dig, nu är det du som beter dig barnsligt jag snackar om under en l ä n g r e p e r i o d. Inte specifikt om enskilda människor eller ett specifikt år. Enskilda människor kan göra ett bra jobb kära lilla gosse, men föreningen kan fortfarande styras helt åt helvete som en enhet, vilket är bara att kolla hur det går just nu.
Organisationsmässigt är Öster starkare än på mycket länge, förutom på en plats då. Men är man så resultat bias så fattar jag att det kan va svårt att se sånt