@fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
@per gustafsson sa:
@janne
@Anders sa:
Håller med och jag börjar också undra om det även är fråga om det är fråga om
Det efterfrågades i en annan tråd kommentarer om Värnamos senaste vinstmatch. Mitt intryck var att man orkade med att stressa och pressa Landskrona hela matchen igenom, vilket till slut gav utdelning. Jag drar mig till minnes att någon spelare i intervju efter matchen sa att han trodde att en av anledningarna till framgångarna var att de sprang mycket mer än andra lag. Så kan det nog vara.
Kan det verkligen vara så enkelt? Kondition och uthållighet är inte jättesvårt att träna, finns såklart en skaderisk att ta hänsyn till. Detta var ju en av sakerna som velic ändrade på efter Järdler.
Tror snarare det sitter mentalt. De ska inte orka, då gör de inte det oavsett hur stor ork de egentligen har.
Tror också det är mentalt, när bolljäveln inte går in efter anstormningar i första halvlek som mot Södra eller ÖIS tappar hela laget sitt självförtroende och börjar spela håglöst och tvekande. Får vi väl in en boll tidigt i någon match tror jag det kan bli ketchup-effekt, men hur länge vågar vi vänta?