@ubie67 sa:
@Greger sa:
@Hasse-Hattrick sa:
@penseln sa:
@penseln sa:
Detta var tre jätteviktiga poäng.Öster spelade bättre anfallspel än på länge,och jag anser framföralt att de fem bytena ger spelarna hopp om att kunna hoppa in.Men jag vidhåller att det är ren okunnighet att låta en inhyrd målvakt
stå i stället för vår egen Stulic som är minst lika bra inget framtidstänk.Det är likadant när det gäller M åns kontra Örnblom.Gör man rätt här så står man bättre rustade i framtiden utan att göra sosseuttagningar med mera som vissa här vill påskina.
Det är väl snarare Moderat-uttagningar om man föredrar att låta inhyrd personal göra jobbet istället för anställda?
Alternativt så kanske du skulle söka dig till Centerns ungdomsförbund om du tycker yngre ska gå före oavsett kompetens?
Eller varför inte SD-uttagningar och bänka alla som inte födda inom kronoberg?
Eller ännu hellre inte blanda in någon konstig politisk koppling? Jag håller helt med dig i sak och skulle mycket hellre sett både Stulic och Örnblom på planen, men snälla... skippa det trötta tramsiga och irrelevanta politiska.
Det är väl egentligen du som gör det till politik? Penseln använder nog sig bara av en slarvig form (och dessutom på ett felaktigt sätt) av det vedertagna ordet "sossefotboll" som funnits med sedan 80-talet (kanske t.o.m. 70-talet). Uttrycket är väl inte politiskt i sig förutom att ordet "sosse" finns med utan mer en beskrivning av ett sätt att bedriva sin verksamhet med coachande och laguttagningar där man kanske ställer folk på planen av andra anledningar än de rent idrottsliga (eller hur man nu ska uttrycka det).
Men som sagt, här felaktigt använt - tillbaka till fotbollen.
Exakt, men vissa vill tyvärr återkommande blanda in både abortfrågor, livsåskådning och ideologi i dessa diskussioner, något vi kan diskutera i fikarum istället.
Vad får dig att tro att fotbollen är väsensskild och inte påverkas och styrs av det du nämner? Fotbollen är ingen fantasivärld utan en verklighet där såväl ideologier, livsåskådningar, politik är inblandat.
Fotboll är allvar. Ingen oskyldig lek som exempelvis innebandy och hockey.
Det är just det som skiljer fotbollen från alla övriga sporter. Fotbollen är en del av livet.
Krig har startats på grund av fotbollsmatcher.