Kulturinstitutionen Radio 1930 är hotad! I ett desperat grepp erbjuder de nu sina tjänster ENDAST till oss som betalar för dem. Det kostar JÄTTELITE. Men från och med nu kostar det.
Vill du ha tränarintervjuer före och efter match? Vill du ha djupgående långintervjuer med Österlegendarer? Vill du höra vad före detta Östertränare- och spelare tänker i dag om hur det var då? Vill du höra hur dagens spelare tänker om hur det är NU? Vill du veta ALLT om aktuell status för limträbalkarna? Vill du detta och mer därtill?
Sorry, det får du inte. D.v.s. inte om du inte offrar tio eller tjugo spänn i månaden. Lägg handen på hjärtat: Har du lyssnat regelbundet på Radio 1930? Inte det? Då kan du sluta läsa här. Eller nyfiket läsa vidare.
Jaså, det har du? Har du dessutom betalat dina frivilliga tio, tjugo eller tretti spänn? (själv lägger jag fötti, känns som enda rimliga summan utifrån det kulturarv vi har att bevaka). Om inte: Detta är vad som står på spel:
Ingen mer än staten orkar i längden driva projekt som bara blöder. Hur vore det om du och ett försvarligt antal andra inte höll inne med den där tian (som du har råd med), eller den där tjugan (som du sannolikt också har råd med), eller trettilappen (finns det såna? Jag har inte sett kontanter på åratal) eller de Österklassiska ”fötti” kronorna (välj nivå själv utifrån finansiell status och moralisk resning).
Kort sagt: Låt oss Rädda Radio 1930! En modern och viktig kulturinstitution!
På detta brandtal vill jag inte i första hand ha gnälliga svar likt allt historiskt hackande på alla de Växjöbor som INTE fyllde Värendsvallen. Vem blir mer sugen på att gå på fotboll om man just fått höra att man är en skithög? Vem vill ansluta till Rädda Radio 1930 om man just fått höra att man är en snålget?
Däremot vill jag ha positivt laddade och pedagogiskt upplagda inlägg om hur LÄTT det är att ansluta sig till Patreon och vad det innebär. Det KAN finnas räddande pengar där ute från goda Österhjärtan som helt enkelt inte riktigt reder ut hur man ska gå tillväga! Och jag vill ha uppmuntrande ord till alla dem som egentligen alltid har tänkt att… men inte riktigt fått tummen ur.
Radio 1930 är så jäla bra. Och viktiga. Är du med eller är du med?