Lite mer information från Medlemsmötet.
Ordförande Karlsson berättade om Öster i Samhället och att det är en väldigt viktig del av föreningens verksamhet. Han berättade att föreningens större sponsorer krävde att Öster gjorde något för samhället för att sponsring överhuvudtaget skulle vara aktuellt. I början var Öster i Samhället en stor kostnad för Öster då A-laget låg i division 1.
Förra fredagen kom det 350 ungdomar till Nattfotbollen. Det var så stort antal att det har uppmärksammats nationellt. I fredags kom det 423 killar och tjejer. Om 350 st ansågs vara otroligt många är det lätt att förstå vad 423 st anses vara. Öster ligger tydligen väldigt långt framme i sitt arbete jämfört med många andra föreningar i Sverige.
Det stora antalet utövande kostar pengar i form av bl a ledarinsatser. Magnusson/Karlsson pratade om att Öster gärna tar emot bidrag via swish för att kunna stärka verksamheten. Numret jag och många andra swishade till på mötet är 123 084 58 91. Öster gillar säkert att eventuella bidrag märks med Öster I Samhället.
På mötet berättade Jens att Öster har tagit fram ett armband för 99 kr där 50 kr går till Öster I Samhället. Det såldes på mötet och jag fick inte intrycket av att armbandet såldes exklusivt till mötesdeltagarna. Samtidigt hittar jag ingen information om armbandet i Shopen eller på hemsidan. Om någon vet mer, skriv det gärna här. Säkert en del forumskribenter som skulle vara intresserade.