@Hansen sa:
@Villenyblom sa:
@Slangen sa:
Öster någon bättre i andra halvlek. Engqvists fina frispark i ribban och Haussenbergers volleymål är höjdpunkterna.
Svårt att dra några slutsatser när typ ingen spelar på sin ordinarie position men känns knappast som att någon spelade sig närmare en startelva. Men viktigt att alla får matcher i benen. Westermark och Astvald bör kunna leverera bättre på U21-nivå.
Höken flyger under radarn?
Jag tänker att vi kanske ska slänga in i ekvationen:
-killen är ung
-killen lämnar sitt hemland för första gången
-det är mitt i en pandemi där han delvis suttit isolerad i sin ensamhet
-han kan vara påverkad även fysiskt om han var en av de smittade - trötthet, etc
-han har under sin korta tid i Sverige dessutom flugit iväg på U21-EM-gruppspel där han bar kaptensbindeln för ett lag som blev utslaget med den besvikelse det kan medföra
Med det här sagt ska jag inte döma ut honom som jag mer eller minde gjorde med Rochester förra våren och se vad vi får av honom nu.
Hauk är balansspelare/ankare i ett innermittfält och inte någon poängspelare som folk verkar tro
Absolut men även en sådan spelare kan ju imponera. Någon påpekade väl att han inte omnämndes en enda gång trots din ypperliga rapportering (tack!).
Inga som helst likheter i klass men jag kan ju uppskatta och hylla N’Golo Kanté (en av mina favoritspelare) trots att hans främsta egenskaper är att vara balansspelare och bollvinnare, verkligen ingen poängspelare. Menar att även en sådan spelare kan utmärka sig och det har väl inte Hauksson gjort hittills. Men som sagt: helt okej att det är så. Tror att han blir supernyttig för oss på sikt så otroligt skönt att vi har etablerade superettaninnrar som Drott & Rochester på plats och i form (samt även potentiellt fina påläggskalvarna Engqvist och Tannus).
Man kan jämföra med Drott som spelar i samma roll och var en av de mest framträdande under premiären. Hauksson syntes inte alls på samma sätt. Men som sagt så tror jag att det kommer med tiden, grundkvaliteten finns där och just det här var en ganska otacksam match för alla att imponera i.