@Eckart sa:
@Villenyblom sa:
@Eckart sa:
@CrobyJr sa:
Tatu måste starta mot Skövde, fastän insatsen idag. Tänk bara Pavic mot Skövdes fasta situationer...
Trebackslinje med Mattis känns som ett bra alternativ
@Anders sa:
@JFA sa:
Kan det inte ha varit en test inför Skövde med tre mittbackar som vi såg i slutet av dagens match? Känns ju extremt logiskt att satsa på för att motverka Skövdes taktik
@Villenyblom sa:
@Anders sa:
@Berra sa:
Hittade vi elvan idag? Skapade väldigt mycket. Mattis istället för Måns mot Skövde? Sen får man blunda under alla Skövdes fasta..
Varmanens första halvlek var inte alls bra. Kör hellre Pavic där, även om det syns oavsett vem av dem som spelar att motståndarna sätter extra press på Östers högerback.
Vi behöver inte fler bra fötter i backlinjen genom att offra fysik, speed och framför allt defensiv. Tatu är ingen smart fotbollsspelare men han är svår att komma igenom, snabb, ganska stark och kommer på fler överlapp utan att offra defensivt hemjobb. I Pavic får du exakt tvärtom. Jag har aldrig nånsin sett någon blivit så bortskickad flertalet gånger som Ask skickade Pavic gång på gång på gång. Skövde springer mest, slår flest långbollar och på kanten ska han alltså möta 190cm långa Mikael Mörk. Valet har aldrig vart enklare, Mattis och Tatu in, Berg och Pavic ut.
Ja trebackslinje kanske är lösningen bakåt, i alla fall mot Skövde. Jag tyckte Varmanens insats idag (särskilt första halvlek) var minst lika svag som Pavics sist.
Vi ska inte byta till någon treback. Räcker med Mattis och Tatu in och extremt mycket löpmeter på innermittar för att ta bort andrabollar så ska det räcka. Presspel på frontfyran kommer sätta den största prägeln på hur matchbilden kommer va.
Det krävs inte mycket löpmeter för att vinna andrabollar vid inkast iofs. Mer att vinna dueller, aktiv målvakt och matcha dom bästa huvudspelarna, därav trebackslinje.
Sedan är det ju det där med att inte bara skicka ut bollar över sidlinje den här gången också eller dra på sig onödiga frisparkar.
Slår man ut TVÅ bollar över sidlinjen helt oprovocerat första kvarten på tisdag vet jag inte var jag tar vägen.
Snälla, snälla, Öster. Prata igenom det här innan:
1. Skövde är livsfarliga på inkast
2. Sparka iväg bollen långt, inte över sidlinjen
Resten löser sig.