@Slangen sa:
@Hansen sa:
@Slangen sa:
@Hansen sa:
@Hansen sa:
Då inväntar vi bortaställets färg efter förra årets gråa undantag.
Antingen är det väl mörkblått som 2019 eller så kör man det klassiska helvita.
Vi kan snart veta det då vi möter rödblåa Helsingborg borta.
Annars får vi helt garanterat veta det om 8 dagar när vi möter rödblåa Örgryte borta i seriepremiären.
Tydligen mörkblå stället idag.
Märkligt att spela blåa shorts mot blåa shorts men i träningsmatch kanske man struntar i sånt.
Finns väl igen regel om shortsfärg så vitt jag vet. I princip kan alla spelare ha olika färg på shortsen om de vill.
Jag har sedan länge förstått det som att det ska vara olika tröjfärg, olika shortsfärg och olika färg på strumpor och att även målvakterna måste ha olika jämfört både med motståndarens plagg samt båda lagens och även domarens så klart.
Det är därför vi sett så konstiga kombinationer ibland t ex när Öster har mött Åtvidaberg borta.
Men här får ni som verkligen kan regelverket kliva in. Jag har inte läst mig till något utan bara tolkat det så utifrån att man anpassar sig så utifrån vad hemmalaget bär.
Hur som helst har jag väldigt svårt att se att alla spelare i laget får ha vilken färg på shortsen som de vill - du menar att vi kan ha spelare med bruna, rosa, orange och gula shorts samtidigt på planen?
Det var så tidigare iallafall. Men kan ha skärpts till på senare år.
Har du något exempel från elitfotbollen på ett lag där utespelare i samma lag spelat med olika färg på shortsen? Vore kul att se.
Var väl lite på det hållet under Degerfors senaste allsvenska match men mest nog ett undantag för att det var så kallt. En del Österspelare bar de på förhand tänkta blå shortsen men en del Österspelare bar svarta långbrallor:
https://twitter.com/AlltOmOster/status/1248521715635957761?s=20