@ÖÖIIFF sa:
@Knugen sa:
@ÖÖIIFF sa:
@Knugen sa:
@ÖÖIIFF sa:
@Wallberg sa:
7000 människor har dött i Quatar enligt trådstarten. 35-38000 aborter utförs i Sverige varje år. Dröjer nog innan vi når en moralisk nivå att anordna mästerskap.
Menar du allvar i din jämförelse mellan aborträtt vs civila arbetsoffer och kallar detta vänstervridet (precis som detta har med politik att göra!) tycker nog de flesta här inne att du borde kolla upp din moraliska kompass.
Aborträtt = Rätt att döda ofödda människor, så vad är skillnaden?
De absolut flesta här inne har nog sin moraliska kompass utefter humanistiska värderingar anno 2000 som tur väl är, ni som bygger er på religiös dogmatism har rätt att göra det, men tur ni är få till antalet...
"Bara för att det är muh 2000-talet så har jag helt plötsligt rätten att döda ofödda barn och de har absolut inga rättigheter heller utan ska bara gå med på det". Ditt värderande av mänskligt liv äcklar mig. Fy fan.
Roligt att du benämner just "Ditt" då jag bara tycker som de flesta i civiliserande demokratier, så med andra ord äcklar du av de allra flesta människor här i norden likt övriga skribenter här inne som exempel?
Åk o bosätt dig i Polen eller Ungern om det så tilltalar dig, så kan du skriva dina patetiska inhumana jämförelser där.
Många moraliska illdåd har utförts i de "civiliserade demokratiernas" namn. Den här diskussionen hör inte hemma på ett fotbollsforum dock. Ville genom mitt inlägg bara få tyckare och alarmister att lyfta blicken lite och få andra perspektiv. Sverige är inte världens rättesnöre. Att vi tycker olika är bara bra så länge vi respekterar varandra. Senast jag var i Thailand sålde man tröjor med trycket "Adolf Hitler Europe tour 1939-1945. Vi européer häpnar. Samtidigt hade många inte reagerat om samma tröja sålts i Sverige med Pol Pot istället för Hitler.
Det är lite för bekvämt att tro att vi svenskar utvecklat våra moraliska kompass längst.
Fundera över kompasset istället. Reflektera.
Eller som det stod i introt till en Sergio Leone västern med Clintan i huvudrollen. " när livet inte har något värde, då får döden ett pris"