Tar en till. Vi hoppar till 30 juni 2012. East Front laddar för sitt 20-årskalas på kvällen (även om födelsedagen egentligen är i augusti, nästa år är det ju 30-årskalas!).
Före festen dock dags för Degerfors hemma på Värendsvallen i den 15:e omgången.
Så här gick snacket några dagar före, fram till matchdag och till slut efter matchen.
Ni vet ju alla vad tabellraden var efter vårsäsongen 2012.
Här kommer citaten:
”Rennie och Karikari kommer att bli något för österdefensiven att hålla koll på..
Kanervas insatser har inte gått kontrollanter förbi. Han ska nu döma några matcher i division ett, enligt uppgift.
Laget är mitt andra favoritlag och bör normalt sett ligga i Allsvenskan.
Stora Valla är min plan efter Värendsvallen (jag kommer aldrig att kalla planen något annat, utom i så fall det logiska Nya Värendsvallen).
I kväll är det tunt med fotbollshändelser av dignitet. Både EM och Superettan vilar. Denna torka på händelser har fått mig att (rulla tummarna eller) starta statistikprogrammet för att jämföra DIF:s senaste startelva med Östers utifrån variablerna: medelålder, medellängd och medelvikt.
ålder längd vikt
Degerfors 24 184 78,5
Öster 26 186 81,5
Öster är alltså äldre, längre och tyngre än Degerfors. Vad det kan tänkas betyda fotbollsmässigt kan vi ju fundera på fram till på lördag.
Tror ni vi snart kan vänta oss flera lite längre inhopp av de yngre förmågorna? Var kul att se Lundgren d.y. hoppa in fint på Söderstadion.
Bojanic´ och Birgersson hoppas man ju få se mer av snart och det ska bli riktigt kul att på lite sikt se en skadefri Thurn komma in och kaoza. ;)
Öster har revansch att utkräva. Förra årets snöpliga förlust vill vi inte se igen. Vid en eventuell Östervinst är cirkeln sluten. Östers senaste förlust på Värendsvallen var just mot DIF i fjol. (Jag måste säga att hur det än går i sommar, innebär Östers hemmasvit ett mycket värdigt farväl av Värendsvallen.)
Tror ni vi snart kan vänta oss flera lite längre inhopp av de yngre förmågorna? Var kul att se Lundgren d.y. hoppa in fint på Söderstadion.
Det tror jag, och det kommer också ske mer naturligt i takt med att spelare blir småslitna, varnade och hamnar i mindre formsvackor. Skador och avstängningar kommer också ge de yngre chansen. Bara en tidsfråga innan Persson/Vidarsson är avstängda, då tycker jag Lundgren ska få chansen från start. Bojanic hade varit kul att se komma in när vi leder med ett par mål. Matteo eller någon annan anfallare skulle behöva luftas lite.
Det viktigaste, men som inte en jävel tycks tänka på, är väl ändå vår egen skadesituation. Kan Velic spela ? Det är ju en central fråga. Och hur är det med Wihlborg, är han på gång igen ? Wulff verkar ju vara att räkna med direkt efter sommaruppehållet, alltid något. Skadar nog inte om hittills utmärkte Nadj får lite konkurrens på allvar.
Velic tränade igår, vilket innebär att det inte bör vara någon fara för honom att spela sista matchen innan uppehållet som varar i drygt 20 dagar.
Wihlborg troligen fortsatt borta. Där har vi ju Hellgren som startat ute till vänste under de senaste matcherna.
Wulff har suttit på bänken och spelade U21-matchen borta mot Malmö FF tror jag. Visst är det bra med konkurrens, men det är ju ganska solklart vem som är etta - även om jag ändå förstår vad du menar med konkurrens.
Vore så snyggt att spela av hela vårsäsongen - att möta alla konkurrenterna - som obesegrade. Snacka om välförtjänt minisemester för laget!
Och perfekt om det kan bli en ny trepoängare inför vår jubileumsfest direkt efteråt. :cheers:
Roar är inne på liknande tankar: "Vi ser chansen att kunna vara obesegrade efter halva serien som en stor utmaning, det skulle vara fantastiskt om vi lyckas vara det."
Vid vinst i morgon tror jag till och med Roar vågar unna sig en busgrogg hemma i hammocken.
Ingen nyhet men en av Degerfors supportergrupperingar bojkottar Degerfors efter tifoincidenter.
Så vi kanske inte ska vänta oss en värmländsk invasion idag.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
TVÅ POÄNG FÖR LITE
JA VI HAR TVÅ POÄNG FÖR LITE
underbar insats från klacken idag, underbar flagga som Pastorn har fixat (med hjälp av Varde?)”