Några reflektioner, mest positiva. Ser ingen anledning att lyfta fram spelarinsatser som inte riktigt når fram.
1. Värnamo var skickliga på att spela runt och vårda bollen inom laget och var nog värda att vinna. Att det blir tre bollar i rööva i en träningsmatch. Jaha
2. Bra med mycket speltid på många spelare som kommer att börja på plats 12-20 i truppen.
3. Nicos sköna sätt att enkelt komma till avslut i balans saknades.
4. Engqvist har inte spelat futsal och värvades inte för att glänsa i Tipshallen. Men jag är ofantligt nyfiken på vad pajken har bidragit med innan säsongen summeras i höst.
5. Jag ser backlinjen vilja/våga/få/bemästra att ta fram bollar förbi pressande forward och ser Stenberg lägga pass med risk och kvalitet som är intressant.
6. Jag misstänker att motstånd kommer att bearbeta vår högersida med Varmanen/Silver/Henning.
7. Billy gör en bra insats som vb.
8. Zahiren härdas och visar saker som adderar mer än ungdomlig entusiasm. Det kommer mera.
9. Bitvis härlig edge i matchen med kamp och attityd i närkamper.
10. Vårt innermittfält har en självklarhet och kvalitet med boll som jag inte minns att vi haft på den här nivån.
11. Jag tycker att det var rätt tänkt av Föreningen att ha ambitioner att lägga träningsmatcher utanför Tipshallen.
12. En mittback som avvisar både Keene och JW är stabil.