@jojolaget sa:
@Slangen sa:
@Oldtimern sa:
1 matchen , men snälla nån vi mötte bottenlag i div 1, som hade fullt med reserver, till på köpet, då måste väl 2-1 anses som svagt,
Var ju nära kvittering på slutet till o med.
Svårt med betyg såg lite från 1 o sissta kvarten, på smp,
Vi avaktar två närmaste innan de får bli mer slutsatser, då möter vi riktigt motstånd ,
Såg du matchen? Dessutom har du ju redan slagit fast att vi får kämpa för att undvika nedflyttning i år och då var det väl ett bra resultat?
Varför är Oldtimern kvar som forumsanvändare?
Jag och Oldtimern har känt varandra i närmare 35 år. Vi har under åren träffats på arbetsplatser, torg och självklart även på läktaren. Det vi har gemensamt är kärleken till samma fotbollslag och vi har båda på olika sätt sponsrat och stött denna förenings verksamhet. Det vi däremot har olika uppfattningar om är och har varit hur framtiden för vår klubb kommer att se ut. Jag själv har varje år alltid trott på serieseger (utom 2003, 2006 och 2013 då jag ansåg "vi är definitivt ett lag för övre halvan") och även sagt saker som "Stille blir bra för Öster/ Thomson är precis den tränare vi behöver i år / Med Järdler kan vi gå hur långt som helst / Teever gör minst 20 mål!"
Givetvis bemötte Oldtimern under våra ofta timslånga diskussioner mina utfästelser med en viss berättigad skepsis.
Om alla på detta forum skulle tycka likadant i varje fråga så kommer detta forum att bli fullständigt ointressant och varje företag eller organisation som endast tillåter ja-sägare brukar förr eller senare falla sönder.
Enligt svensk grundlag har vi åsikts- och yttrandefrihet och den gäller i princip så länge man inte kränker andra.
Tack Oldtimern, tack Lutavallen och alla ni andra som simmar mot strömmen, ställer de svåra, men nödvändiga, frågorna och därmed gör vår förening bättre och starkare.