Ni lyckliga som fått denna publikation i edra händer! Detta nummer kommer att gå till historien, en framtida klassiker. Djupet, bredden, kulören, historien, kvaliteten, humorn, extra allt fanns med.
Tänk er in i framtiden, tänk 2045! Seriefinal på vår kära arena, limträbalkarna är ersatta av dito i aluminium och kompositmaterial, förbundskaptenen är på läktaren och spanar in fyra givna och fem potentiella kandidater till landslagstruppen inför det påföljande årets VM-slutspel i Australien. I halvtid börjar snacket gå - anrika Bukowskis har lagt ut ett ex av East Front News från 2021, mint condition, på sin auktions-site.
-Är det den med Åskarlija-illustrationerna? Är Parkvägen med? Monsieur Buks krönika om medlemsmatrikeln? Zingo jr:s litterära debut, är det det .. och .. oj,ojoj.. redan sjusiffrigt belopp!!
Under andra halvleken förbryllas de 22 spelarna på planen av att ropen och suckarna på läktaren inte är i synk med det som sker på planen. På storbildsskärmarna visas i stället i realtid budgivningen på East Front News från 2021 och historierna på läktaren vandrar runt som präriebränder. Grånade herrar, med gråten i halsen, berättar sådant som:
- Hunnajäveln tuggade sönder mitt 2028!
- Mor min tände spisen med mitt året efter under energikrisen!
-Jag hade inbrott 2033. Det var det enda de tog!
Långt efter slutsignalen sitter publiken kvar och följer auktionen som när solen gått ner över Bredvik har kommit upp i astronomiska belopp. Förbundskaptenen åker hem utan att en enda journalist har dykt upp på den utlysta presskonferensen. På kvällen sitter några av er som läser detta just nu med era barnbarn runt omkring er och läser högt ur ert tummade exemplar för andäktiga små liv med stora ögon.
På nyheterna nämns att Riksarkivet har gått segrande ur budgivningen. Samma nyheter avslöjar även att generaldirektören för Riksrevisionen hade gett förhandsbesked om att godkänna ett dubbelt så högt belopp än vad det slutligen blev. Alla är nöjda och alla är glada utom reportern som är AIK:are.
Hur matchen gick? Det är det ingen som minns men alla kom ihåg sitt exemplar av East Front News från 2021.
Tack alla ni som bidrog till en fantastisk läsupplevelse!