@Jockeluring sa:
I och med Rochesterförlängningen har vi väl vår kapten klar?
Jag tar mig friheten att flytta ditt påstående hit, Luring, och sopar ihop reflektionerna över att Månz också burit bindeln och att också Hörnblom som aspirerar.
Jag tror att du kan vara spot on med att Marc får bära bindeln i år och hans förlängning är ett viktigt statement.
Väldigt lämpad ur många aspekter, ffa given starter till skillnad från vilka som spelar i backlinjen.
Jag tror nämligen att Berg faktiskt får stå åt sidan mer och mer det här året på ett sätt som han inte gjort tidigare. Och det inte för att han skulle ha blivit sämre, utan helt enkelt för att konkurrerande alternativ gör vår backlinje ännu bättre!
Hörnis kan också vara aktuell, men i s f hade jag velat ha det tillsammans med en förlängning som där man isf också dubbar honom till kapten. Och det ska ju bara göras om den sportsliga ledningen verkligen ser honom på det sättet.
Som jag ser laget i år kommer vi att spela bollen alltmer efter backen, kort och långt genom lagdelar i mitten, ett spel där alternativen till Månz är tydliga.