Calle01 Är det någon som har koll på varför Casper startar och inte Mattis? Är inte Mattis riktigt redo? Eller har Casper utvecklats på ett sådant sätt i vår/sommar att han passerat Mattis?
Calle01 I och med Caspers intåg i elvan kom den stora snackisen lite i skymundan. Stulic tar alltså platsen i målet igen. Mattias är minst lika bra men jag kan inte annat än glädjas när vår egna målvakt får chansen.
Hansen Discovery har som vanligt inte koll på grafiken. Varningshot på sju av de åtta jag aviserade igår. Kusu har de glömt. Dock har han ju som sagt chansen att annullera varning 1 idag då det här är tionde matchen efter omgång 6 då han senast fick en varning.
Villenyblom @Calle01 sa: Är det någon som har koll på varför Casper startar och inte Mattis? Är inte Mattis riktigt redo? Eller har Casper utvecklats på ett sådant sätt i vår/sommar att han passerat Mattis? Svårt att se att Cappe skulle va bättre än Mattis när han är helt frisk
Hansen @Villenyblom sa: @Calle01 sa: Är det någon som har koll på varför Casper startar och inte Mattis? Är inte Mattis riktigt redo? Eller har Casper utvecklats på ett sådant sätt i vår/sommar att han passerat Mattis? Svårt att se att Cappe skulle va bättre än Mattis när han är helt frisk Mattis kanske behöver 90minuters matcher i U21 först. Blev ju utbytt framåt slutet i onsdags.
Hansen Blev plötsligt lite nervös med tanke på kontinuitet i startelva att vi lätt kan få byta 4 utespelare ur denna elva inför nästa match då 4 varningar för ett lag inte alls är ovanligt i en SE-match och att då 8 av våra 10 utespelare från start alltså hotas av avstängning. Får väl hoppas det landar i olika lagdelar.
VV-Oppnasitt84 @Calle01 sa: Är det Caspers första start i Superettan? Nej han startade en match iaf förra året.
Hansen @Drillo sa: Hur många matcher med mål i rad nu? 17 typ? @Hansen Jag har inte räknat, det är bara att göra det.. :) 12 juli var det 17 raka enligt @Bissan tråd med jämförelser. Sedan Östersund och Eskilstuna. 19. Så 20:e idag om vi gör mål.
Hansen Inget snack på det avslutet. Någon skulle väl pressat honom men vad ska Victor göra. Kom igen nu, Öster!
Calle01 @Tompa sa: Västerås klart vassare i dag än i Växjö. Öster håller samma klass som i matchen i Växjö, tyvärr.