Slut, 1-1.
1-5 Betyg på ”A-laget”
Stulic: 2.5. Blandar och ger. Måste få bort sin valpighet. Är en jätteduktig målvakt, men jag tar nog Nilsson framför honom.
Henningsson: 2. Hade ett farligt inspel i första, resterande matchen helt osynlig.
Örnblom: 3.5. Mycket stabil, borde få spela så vi inte tappar honom gratis efter säsongen.
Adolfsson: 3. Också stabil, likt Örnblom
Hauksson: 4. Gör det oerhört bra i ”drott-rollen”. Gillar att tacklas, smäller på, vinner boll, viker inte en tumme. Måste jobbas in likt Örnblom i startelvan.
Engqvist: 3. Läs kommentaren till Oldtimern för sammanfattning.
Zahirovic: 2.5. Utmanar varje gång han får bollen, och det gillar man ju, men det hände tyvärr inte så jättemycket.
Jw: 2.5. Mål visserligen, springer mycket visserligen, men bjöd på en grov miss där alla spelare ovanför division 3 gör mål. Jag tror han funkar bättre med en target bredvid sig, Öster bytte in en stor anfallare i slutet (Thellsson) och då syntes han betydligt mer än vad han gjorde tillsammans med den då utbytte Toris. Tror han behöver en riktig target för att få ut sin kapacitet.
Brenner Toris: 2.5. Springer hela tiden, alltid på hugget, men saknade det man behöver mest som anfallare i denna matchen. Avsluten.
Av juniorerna tyckte jag Simon Wibrån var bäst. Högerback hela andra halvlek, fixar en straff, vann mycket boll när Kalmar ägde spelet, följde med upp i nästan varje anfall och var lika snabbt hemma. Resterande juniorer hyfsade.
Matchen: Kalmar äger spelet, men skapar egentligen lika många farliga lägen som Öster under matchen. Öster tyckte jag låg ganska lågt och försökte ställa om via JW/Toris/Eriksson/Zahirovic på kanten, och skapade minst 3 lägen som borde varit mål.