@Wallberg sa:
@Hansen sa:
@Slangen sa:
@Manne sa:
@Villenyblom sa:
@jojolaget sa:
Westermark, vilket kap han hittills varit..
Inte lätt att göra något uttryck om man inte får spela något
Träning och U21, det är där man bevisar att tränaren valt fel gubbar. Men ja, vi ska nog hia oss lite med att döma ut JW innan han får ett par-tre matcher i följd från start.
Rent allmänt ganska komiskt att det pratas mer om förlusten i U21 mot HIF än segern i serien på forumet.
Är väl som jag sa senast i tråden HIF-Öster - men man får inte kritisera de som kritiserar. Det är som att inläggen som bara söker negativa aspekter är så viktiga för balansen att de istället tar övertaget och det därför blir fler av dessa. Det är ”för PK” att skriva positivt och därför ska det hyllas att det kritiseras. Folk drivs mer av att få gnälla här inne än att vara konstruktiv eller balanserad. Finns många forumanvändare som dyker upp ibland och då nästan alltid med något ifrågasättande eller djupt kritiskt. Det är ”katastrof”, ”pinsamt”, ”oroväckande”. När det går bra? Då är det inte sällan man ser dem. Tror de känner sig träffade när de läser detta. Tänk efter själv: skriver du mest konstruktiva inlägg med en optimistisk underton eller gnälligt kritiska inlägg?
Det är dessa tendenser som gör att jag gång på gång ifrågasätter varför jag fortsätter att skriva här inne. Att man kan ignorera enskilda användare kan inte motverka all energi som sugs av de som nästan bara går in för att klaga. De som verkar tro att alla runt Öster inte skulle göra sitt bästa för att göra alla så nöjda det går och tycks känna sig personligen kränkta av motgångar och som om det inte finns andra konkurrerande klubbar som också de gör sitt bästa för att lyckas.
Välkommen till Sverige. Så här fungerar det på de mesta arbetsplatser, forum och säkert även i Östers IF omklädningsrum tidvis. Vi är olika personligheter. Handlar inte om att vara och och inte vara "PK". Handlar inte om att inte få kritisera "negativa" personer. Har varit högst ironisk när jag själv påtalat det tidvis.
Inte ironisk nu dock.
Men många gånger är inte kritiken av de så kallade negativa särskild konstruktiv. Samtidigt som man i samma mening beskyller dessa personer att inte vara konstruktiva.
Övertramp, personangrepp och andra regelbrott hör inte hemma här. Klarar man inte av övrig jargong kanske man som du nämner ska ta sig en allvarlig funderare på om det är värt det.
Uppskattar mångfalden här inne. Så väl idealister, nihilister, pessimister och limträbalksaktivister.
Om vi kan få in någon enstaka HBTQ aktivist samt att Conny Halme gör comeback igen efter många års frånvaro så är forumet snart fulltaligt.
Det handlar inte om olika personligheter eller mångfald. Olika är bra. Det handlar om en negativitet och en allmän känsla av att söka efter problem som påminner mer och mer om twitter och andra sociala medier och olika internetsammanhang vilket gör att jag avslutar den här diskussionen och backar ur även detta forum. Men hoppas att vi alla kan ses på läktarna eller på gatorna där folk i allmänhet beter sig på ett mer balanserat sätt! Alltid Öster!
Edit: och det här var alltså mitt adjö till hela Internet där det här forumet tyvärr inte är ett undantag för hur många beter sig på ett sätt de knappast skulle gjort om de träffat varandra. Jag lovar @Lutavallen och @NonPhixion att jag inte studsar tillbaka denna gång och @Bissan och er andra som jag tidigare träffat IRL träffar jag mer än gärna på i en EF-klack så snart som möjligt.
Vill vara tydlig med att jag inte söker uppmärksamhet och att jag undanbeder mig någon övertalningskampanj - jag gör bara helt enkelt som jättemånga gamla klackrävar (t ex Svahn och Ekström) och skriver inte här längre. För mig är det här inte det East Front utan ett virrvarr av en massa tyckande där det känns som många inte ens vill Östers bästa. Och framför allt: det är alltså hela diskussions-internet som en helhet som jag inte vill vara en del av och jag kan inte göra någon påverkan på det varken genom att stanna här eller att lämna. Det är sedan länge tappat då så mycket gnällande är standard snarare än anomali.
All Österkärlek till er alla här inne och tack för alla bra diskussioner på nätet sedan ungefär 1998. Min drog är faktiskt Öster och inte dålig stämning på Internet.
Väl mött! Ciao!