Igen.
Lag med stabil solid defensiv kommer generellt att ligga högre upp än vad som tippas ovan och spektakulära viärförbrafördenhärserien-lag_ med _jagbordeegentligenspelaienhögreseriemenkommermassakrerapoängligan-spelare kommer att misströsta över resultat i långt högre grad än lag som insett att serien ska vinnas på löpmeter, fysik, struktur OCH förmåga att utnyttja målchanser när de dyker upp.
Falkenberg verkar ha brandskattats på duktiga spelare i centrallinje och kommer sannolikt svaja lite därav, en ABW som säkert kommer att leverera är inte deras spelare och försvinner innan säsongen är över.
Trelleborg har lastat in kapabla spelare, men får de ihop gruppen för det jobb som måste göras, ja, jag är alltmer beredd att tro att de faktiskt kan vara det lag som gör det i år, med tränare som lärt sig en läxa av fjolåret.
Helsingborg
Ett lag som slet med sin defensiva förmåga hela fjolåret och där självbilden kontra vad serien faktiskt kräver ter sig som Yin och Yan. Det kan gå bra, men då är det mer en luckyshot. Jag tror inte ens att Sundets Pärla kommer att vara bästa skånska lag.
Brage. Mittens rike och strax norr om. Slutar också där i tabellen.
Sundsvall. Laget som massakrerade poängligan offensivs 2020 men agerade schweizerost bakåt tappad till i år några betydande offensiva kuggar och lastar upp pengar för att förstärka en redan bra offensiv. Om de inte rent taktiskt kryper tillbaka i startblocken och bygger bakifrån kommer även detta år att bli en stor missräkning.
Jönköping. De kommer aldrig i Betlehem att nå det resultat som man nu gjort två år i rad. Mittenlag i bästa fall.
Västerås. Vettetusan om inte detta gnuggargäng kommer att vara med och hugga i år.
Akropolis. Laget vars fjolår stärker min tes. En solid defensiv kan räcka otroligt långt.
Värnamo. Välskolad väloljade lagmaskin som kommer fajtas för varje meter på planen faller aldrig igenom. Seriens bästa mittback?
Norrby. Javisst.
Vasalund. Kommer ta sina poäng.
GAIS. Lindansare.
ÖIS Ett lag som gör ett bättre år i år. Topp fem.
Öster. Nyckeln till framgång är att nå samma defensiva nivå som förra året, gör man det så kommer den offensiva bredden att över tid ge oss vad som behövs för att slåss om at. Väl där ska gruppens vilja att vinna avgöra till vår fördel i år. Coronavirus på försäsongen till trots.