@Eckart sa:
@Bissan sa:
@gyros sa:
Stulic är alldeles för tunn än, han har mycket att förbättra , för mig är Nilsson klar etta i målet. Alltid ÖIF
Ifjol höll jag med dig till fullo. Då spred Stulic en osäkerhet i hela försvarsspelet. Men där har han förbättrats otroligt mycket och skillnaden i år mellan Nilsson och Stulic tycker jag är betydligt mer formberoende. Och då tycker jag definitivt vi ska satsa på Stulic då han är vår egen keeper, ett framtidsnamn antingen för att spela i klubben länge eller som försäljningspotential.
Återigen. Han har bl.a inte tillräckligt bra fötter för att bli intressant för bättre klubbar.
Om man med större klubbar menar typ Bayern München och Manchester City så nej. Allsvenska topplag däremot, bara Nordfeldt i AIK som har några fötter att tala om. Ingen av Widell Zetterström, Abrahamsson, Blazevic eller Dahlin är större tekniker direkt. Bättre än Stulic nu men med tiden kommer han sannolikt bli bättre på fötterna precis som på allt annat.
För övrigt förstår jag inte hur 2-1-målet i går inte skulle kunna betraktas som en tavla. Stulic är den enskilda spelare i årets Öster som jag känner mest för men hade Nilsson stått för det agerandet hade jag verkligen stört mig på agerandet och då tycker jag att jag får försöka vara konsekvent.
Skottet är hårt, visst, men det är typ allt det är. Ärligt talat, hade det ens gått på mål om inte Stulic styrt in det? Det kommer väldigt långt utifrån, är rakt och vobblar inte, Stulic har fri sikt och är på plats jättetidigt, behöver inte slänga sig och knappt förflytta sig i sidled alls. Enligt mig ska en elitmålvakt ta den tio gånger av tio. Stulic agerande där är för mig på samma nivå som Nilssons hantering av det långa inlägget mot VSK. Och jag tror inte styrkan i underarmen är det egentliga problemet här, klart han hade kunnat stå emot det så som det nu blev om han hade varit starkare men det ska inte behövas. Är snarare okoncentration/obeslutsamhet i första skedet som är det stora felet, han ska bara toucha den så går bollen långt över ribban men får den typ mitt i handen så skottet dör över honom i stället.
Rejäl tavla i min bok, MEN: Nilsson har verkligen stått för sin beskärda del av tavlor och tveksamma ingripanden i år, så jag tycker absolut Stulic ska få fortsätta och med vanan inne kommer han förhoppningsvis bli mer och mer stabil.