Vad var er ”årets höjdpunkt? Skriver på iPhone men försöker ändå!
För mig var det onekligen hemmamatchen mot J-södra. Om jag inte minns fel så hävdes nyligen restriktionerna om 500 åskådare till matchen (kan ha fel). Hur som helst kom dryga 2000, inte en ansenlig mängd för ett derby men likväl någon slags normalitet. Matchen föranleddes av ett kraftigt oväder med regn och åska. Körde bil till Visma, det hade precis lugnat sig då. Väl på vägen dit så började det vräka ner regn återigen, paraplyt togs fram i högsta hugg, och jag med andra tog skydd vid kön till arenan under det lilla tak som omgärdar utanför entréerna till arenan. Jag hade klarat mig från att bli dyngsur.
Funderandes på vägen till ståplatsläktaren på om Vismans gräs skulle hålla måttet och om åskan skulle ställa in matchen ser man strålkastarna skina ner på en alldeles grön matta i det begynnande septembermörkret. Uppe från läktaren när spelarna värmde upp såg mattan inte totalt bedrövlig ut, hybridgräs är bra tänkte jag.
Sen drogs det igång. Både match och oväder. Regnet vräkte fullkomligen och man såg hur det var pölar i vattnet som ställde till det, även om mattan klarade det oerhört bra, givet förutsättningarna. Åskan tilltog och skymtades mäktigt ovanför motsatt kortsida där Green Machine huserade. Matchen avbröts. Tillfälligt.
Därefter går Öster ut och gör enligt mig årets bästa insats, eller åtminstone topp 3. Magnusson gör mål och räddar mål. Calle spelar som en gud. Efteråt gick man hem nöjdare än på länge.
För mig är vädret en otroligt charmig del utav fotbollen.