@xonitex sa:
Jag hoppas du har rätt Drillo. Du har nästan förespråkat att han ska lämna känns det som. Själv är jag inte lika säker. Vår offensiv utan Petrovic var inte särskilt sexig. Det måste ju till en kvalitetsförbättring 2021 för att bli bättre än 4:a. Dvs Då är det tungt att tappa lagets bäste målskytt. Men visst, kan säkert ersättas med en annan typ av spelare som nödvändigtvis inte gör mest mål som har andra fina egenskaper. Sedan hoppas man ju att hajpen stämmer kring Hauksson, att Sörensen kliver upp ännu ett snäpp och att JW och Mortensen gör 10 respektive 15 baljor :)
Du kan vara lugn. Jag har alltid rätt ;)
Jag hade gärna velat behålla Petar fram till att han tvekade och mjölkade alternativ. I mina ögon går han med det från irrationell, hotande mönsterbrytare till att vara en spelare som sätter sig över Laget och summeras därför som en skadebenägen Joker. Dvs inget att bygga ett starkare Östers IF på.
Jag förordar nu att ligga lågt och gå med det vi har och verkligen ge potentialen i truppen chansen att lyckas i vår. Justeringarna kan då göras i sommarfönstret på den, de positioner som med facit i hand konstateras behöva det.
Jag tror att mentaliteten och karaktären som prioriterats i bla Mehic och danskarna, och som nu fortsatt med Hauksson, Tatu och ungdomarna är precis det som kommer utveckla "Di röe jävlarna" till att bli en maskin. En "här kommerinteenjävelöverbronmentalitet" som Majje visade när han spelade upp oss från avgrunden.