Jag stötte ihop med Östers IF:s försäljningschef Peo Jönsson härom dagen. Han hade något härjat i blicken och vädjar om fortsatt stöd. Sant är att vi inte behöver vara rädda för elitlicenser och etter värre vilket vi fick till oss i medlemsbrevet. Koncernen går bra men moderföreningen kämpar för att ha vattnet över nosen. Så varje krona är ännu viktigt! Han bad mig vidarebefordra några saker. Inget nytt under solen, men ändå av största vikt.
Regga er på Unibets Hemmaklubben, inget spelkrav. Östers IF har där sjunkit till plats 18 från 14, tror jag, när vi låg som bäst. Så 100 lax borta där på ren formalia. Vi är just på väg att passeras av Östersunds FK (!) som inte bör räknas som en förening utan snarare ett brottssyndikat.
Lägg er soffbiljett på söndag igen! Det kan tyckas lite, men de dryga 200 000 som inkommit på detta sätt är guld värt och kompenserar säkert för ett par matcher med tanke på att årskort redan är efterskänkta.
Köp ett par jullotter samt en till mamma och en till den trevliga servitrisen. 100:- lotten. 1/4000 , bästa chansen du nånsin haft att vinna 100 000:-. Många andra fina priser och flis in till föreningen i en tid på året då det inte ens kom in nåt pre-corona.
Sen den sista, som jag själv tar på mig. Jag vet att vi för ett antal år sedan hade en forumanvändare som tjatade om Sponsorhuset i vart och vart annat inlägg, det fick lite motsatt effekt tror jag. Jag vill lyfta detta igen. Ladda ner appen eller ha den som startsida på datorn, logga in och klicka dig till din butik. Östers IF får procent på alla köp ni gör, du får en slant själv också, och 2% på ert Stryktips till helgen. Det finns enorma summor att tjäna här på nätköp vi ändå hade gjort! Just nu ligger Östers IF 2:a på topplistan, drar in 8000:- per månad. Det kan låta lite, men det är det inte - och det kan bli betydligt mer om vi alla hjälps åt!
Jag har väldigt svårt för säljsnack överlag, men är glad att andra kan detta. Så hörsamma Peos önskan, många bäckar små...
Ni som är trötta på säljande och tiggande, ta till er min vän Stefans ord: "Om inte vi gör det, vem ska då gör det? Det är detta vi lever för!"
Tvätta händerna, håll avstånd och gör vad du kan för Östers IF. Det är skarpt läge!