@Peter
_
Hansen sa:
@Anders sa:
@Old Chap sa:
@Anders sa:
Det beror ju på var kravnivån ligger. Jag är inte nöjd med medelmåttiga insatser i Superettan. Tre seriesegrar i Superettan på 24 år. De säsongerna gnäller jag inte på. Övriga hamnar mellan medioker och usel på min skala. Men alla är vi olika.
Superettan har funnits under 21 år och då har Öster vunnit serien två gånger och blivit uppflyttade tre gånger.
Ok, sant. Tre godkända säsonger sen 1996 som jag ser det.
Som du säger tycker man olika men jag skulle vilja påstå att de godkända säsonger inklusive och efter 1996 då vi kickade Nanne efter att ha slutat sexa i Allsvenskan är:
1997 - vi hängde kvar i Allsvenskan trots att Ravelli tränade oss på våren
1999 - vi gick upp i Superettan med ett helt hopplockat lag från lägre divisioner
2002 - vi vann Superettan
2005 - vi gick upp i Allsvenskan
2009 - vi vann division 1
2012 - vi vann Superettan
2016 - vi vann division 1
2017 - vi gjorde en riktigt stark säsong som nykomlingar
2020 - efter att ha överlevt med ett nödrop året innan slutar vi topp5 med hugg på topp3 (troligen 4:a om jag får tippa utan att någon börjar skrika här igen)
Svårt att ge underkänt till några av dessa säsonger enligt mig. Däremot så krävs ju uppflyttning till Allsvenskan för att gå från godkänt till riktigt bra.
Ja jag är nog extra hård just nu kanske. Men det är väldigt snällt att kalla 1997 och 1999 godkända. Mardrömmar som jag minns det.
Det beror också på hur man tänker.
Att överhuvudtaget spela i division 1 är ett enormt misslyckande som jag ser det, men det är klart att de lirare som värvades ihop när vi vann serierna gjorde det bra.
Med facit i hade man kanske mått bättre av att knyppla, väva eller läsa idéhistoria än att se Öster spela de senaste 24 åren. Men kärleken till det här mentalt labila och galet ojämna laget håller en kvar.