@toby sa:
@ÖIF135 sa:
@jores sa:
@ÖIF135 sa:
Prio 1. Högerback
Prio 2. Forward & Mittback
Prio 3. Innermittfältare
*Min åsikt*
Hur förändras din prioriteringsordning om kontrakten förlängs med Lunkan och Keene?
Om Petar lämnar, behöver vi då få in en ytter till? Högerback kommer ju definitivt att värvas. Frågan är vilka andra positioner som kommer förstärkas på, är tanken att Emil och Teo går in och konkurrerar om en plats i matchtruppen direkt? I såfall kanske det inte blir så många fler nyförvärv om Velic tänker sig att satsa mer på våra egna produkter.
Velic hintade om forwardsvärvning. Blir det så att vi värvar en högerback, Emil och Teo samt en forward? Ganska möjligt att det enbart blir dessa fyra tillskott vid förlängning med Lunkan och Keene samt att Ammar är kvar kontraktstiden ut.
Jag syftar på att Lundgren inte får nytt, tyckte det var tydligt innan säsongen att Öster inte ens ville ha Lundgren egentligen i år
Tycker Lundgren borde få 1 år till. Ser honom som likvärdig med Månz. Om ett år kan Örnblom vara såld och Månz ha lagt av.
Om månz och lundgren är likvärdiga så ser jag gärna att vi värvar en ny, har två bra exempel vars kontrakt går ut vid årsskiftet. Kan lova att båda dessa har mindre i lön än Lundgren och är bättre än honom.
Lämnar Örnblom nu i vinter så skulle jag nog förlänga med Lundgren. Om något år lägger Månz av och då träder Mattis fram