Min uppfattning är trots allt att backlinjen fungerat bra över året, så jag ser inget jättebehov av en förstärkning som innerback utan snarare en ung, utvecklingsbar innerback som fjärdealternativ så vi äntligen kan börja spela in våra ungtuppar i större utsträckning. Mattis har ju hittills visat riktigt goda tendenser när han fått chansen.
Min bild av truppen för närvarande (sett till spelare som enligt min mening faktiskt slåss om en startplats).
Ytterbackar:
Varmanen, Silverholt, Nordström
Här finns enligt min mening behov av ytterligare en högerback som i vart fall kan vara back-up vid skada/avstängning/dålig form.
Mittbackar:
Månz, Filip, Mattis
Definitivt behov av ytterligare en spelare, dock inte nödvändigtvis en "förstärkning" utan fullt tillräckligt med ytterligare en påläggskalv.
Yttermittfältare:
Calle, Pavic, Alen, Teo
Hoppas ju mycket på Alen. Teo har jag ingen uppfattning om. Men den här positionen är ändå vår svagaste länk om Petrovic inte förlänger. Här vill jag se ett spetsförvärv.
Innermittfältare:
Sörensen, Drott, Emil, Ammar
Bra nivå. Emil verkar vara välscoutad. Ammar Ahmed har mycket fotboll i sig om han bara kan få det att stämma också i röblått. Sörensen/Drott är naturligtvis det givna valet. Dessutom kan Calle J med gott resultat spela på denna position.
Anfallare:
Keene, Alexandersson, Mortensen, Westermark
Vår starkaste position, i vart fall på pappret. Fyra riktigt bra spelare med Mortensen som det självklara förstavalet.
(Oliver Gustafsson och Tannus har medvetet hållits utanför då de verkar vara alltför långt ifrån en plats i startelvan)