@Villenyblom sa:
@Petter Bengtsson sa:
@Villenyblom sa:
@Petter Bengtsson sa:
@Villenyblom sa:
@Petter Bengtsson sa:
Själv hade jag gärna sett ett samarbetsavtal med en dansk toppklubb. Helst då att Öster kan ge speltid åt deras talanger, inte att de köper Östers stjärnskott billigt. Själland ligger ungefär lika nära som Malmö och lagen därifrån kommer inte att spela i Allsvenskan.
Varför spela deras talanger och inte våra?
Därför att de har råd med bättre spelare. Öster har inte tillhört Skandinaviens toppskikt på flera årtionden. På vägen tillbaka kan det behövas genvägar. Men det samarbetsavtal du föreslår med en afrikansk akademi tycker jag också är intressant. Liksom kanske något mer oprövat - asiatiska talanger?!
Och du tror att vi kommer utvecklas som klubb genom att betala deras löner?
Det kan ju vara möjligt att lösa på något annat sätt än att Öster betalar hela lönen. Den andra klubben har ett intresse av att deras talang får speltid. Om tänker oss att det exempelvis är en ung forward som gör en del mål kan det vara skillnaden mellan att gå upp och inte göra det.
Vill vi göra fler mål så är inte att låna unga spelare lösningnen.
Det är din åsikt. Min åsikt är istället att vi kan behöva vara öppna för tillfälliga lösningar. Att snabbt ta sig upp i Allsvenskan är, som du också inser, ekonomiskt oerhört angeläget. Jag ser det som kostsamt att inte gå upp.