@olka6806 sa:
@Zingo sa:
Jag accepterar den, men det är ju lämpligt att du raderar samtliga kommentarer då eftersom inlägget som de refererar till är borta. Det var bara Knugens positiva kommentar som togs bort...????
Jag förklarade för en okunnig väninna i dag varför vi inte kunde prata över telefon kl. 15 som hon föreslog. Vi kom alltså in på fotboll. Det ena ledde till det andra. Jag berättade att vi på forum sällan eller aldrig skriver ut Ka*mar i klartext. ”Anses lika illa som att skriva ”Kn*lla” förklarade jag pedagogiskt. Hon tog det ganska bra. —- Detta sagt - och jag är inte oskyldig själv - ser jag en jätteskillnad mellan att häckla ett konkurrerande lag och, t.ex. en människa, en ras, en könsidentitet, ett folkslag etc. Sen finns det ett ingenmansland där emellan. Henrik Rydström, t.ex. När han var Mr Kalmar tänker jag att han var legalt byte, så länge häcklandet avsåg hans rödvita koppling, inte hans ras etc. Ett glatt PS är ju att han numera är en hjälte om han hjälper till att skicka ner de rödvita kalsongerna en division. —- Jag tycker moderatorerna gör ett jättebra jobb. Hellre fria än fälla. Men fälla utan tvekan när det är läge.