@TheSmokingMan sa:
@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
@Peter
@Bissan sa:
Gå efter antal minuters speltid i superettan i år (av de i a-lagstruppen alltså...) och låt de med minst total speltid börja. Om vi förlorar kan vi se det som ett fint tack till Landskrona för senast...
Stulic
Karlsson Adolfsson Örnblom Nordström
Henningsson Silka Ahmed Gustafson
Alexandersson Zahirovic
(För Karlsson är väl inte avstängd i cupen?)
Inhopp på Pavic och Persson om de håller för spel. Gärna Montader Madjed och Viljam Hansson också om de brukar träna med A-truppen.
Nja, vi måste ta matchen mycket seriöst då det är potentiellt mycket pengar som står på spel. Men samtidigt bra om någon/några luftas och särskilt då våra yngre talanger. De måste få en chans att ta. Jag tänker då särskilt på unge Victor Stulic; matcha honom från start. Och gärna Zahirovic med ett inhopp i alla fall. Men i övrigt blir det nog ett hyfsat ordinarie manskap för att vi ska inte ska ge bort segern till BoIS.
Vilka pengar då? Är väl bara finallagen som får pengar. Bortsett från eventuella publikintäkter då.
Det är ju precis det jag säger. Hur ska vi nå final om vi förlorar mot BoIS ? You tell me.
Många spelare är väldigt slitna efter hårt matchande. Att ställa upp med bästa möjliga lag för den högst begränsade möjligheten att nå cupfinal och riskera att få skador vore inte så smart. Att hålla sig kvar i kampen om kvalplatsen är naturligtvis mycket viktigare. Självklart ska vi ta matchen seriöst och gå för vinst men utan att riskera något.
Dessutom verkar en seger i cupen ge runt 200 000 kronor. Skillnade mellan en 4:e och en 7:e plats i serien är nästan 1,5 miljoner.
Men det är ju också det jag har sagt; att någon/några ska luftas och där Stulic och Alexandersson känns givna från start. Inte bästa lag, men heller inte den något oseriösa elva Hansen föreslog med i princip bara spelare utanför startelvan. Precis som du själv skriver; vi ska ta matchen seriöst utan att riskera något :+1:
Jag tror ju inte det blir den elvan men om du kollar var den ett rent svar på Bissans förslag att de med minst antal minuter speltid från årets seriespel ska starta i cupen.
Ungefär lika seriöst som att på allvar sikta på cupseger nu när seriens toppstrid inte är körd (om man inte är så pessimistisk som jag). :)
I Landskronas svenskafansforum skojar någon att man ska rotera laget i jakten på kval uppåt men ändå slå ut Öster.