@Vikash sa:
@Petter Bengtsson sa:
@Vikash sa:
@Platini sa:
@Petter Bengtsson sa:
Det kanske är så att Östers trupp inte är så bred. Om man vill kan man se det som något positivt: vi har lagt krutet på dem som är ordinarie istället. Bra val, tycker jag!
Det tycker jag också!
Man kan inte bedöma bredd genom att byta ut en hel elva och sedan avgöra om andraelvan var klart sämre än den första eller inte. Förhoppningsvis spelar ju de som är bäst på respektive position och om alla ersättare så bara är en procent sämre individuellt får det mycket tydligare genomslag om hela elvan är det. Dessutom går även vana, trygghet och vissa samhandlingar automatiskt förlorat.
Bredd får bedömas att om X är borta i en match och ersätts av Y i ett i övrigt ordinarie lag. Hur mycket sämre än X är Y då individuellt och hur mycket tappar laget som helhet på bytet? Det är resultatet av det som avgör huruvida bredden är bra eller inte. Inte hur mycket som skiljer om en renodlad A-elva kontra en renodlad B-elva spelar samma match.
Tycker du att truppen som helhet är felkomponerad? Jag menar alltså inte någon enskild spelare som har underpresterat (svårt att gardera sig mot med vår ekonomi), utan helheten.
Nä? Tycker att fjärde- och femtevalet på centralt mittfält är för dåliga och inte tillför något. I övrigt tycker jag att säsongen har visat att Öster har åtminstone helt okej bredd, kanske till och med tydligt bra. Stulic lugna och stabila insats i dag gör att jag ändå skulle känna mig hyfsat lugn om Mehic skadades eller försvann på annat sätt. Det har jag varit rätt orolig för annars.
Ok. Jag blev först inte riktigt klok på vad det var du menade. Men jag håller med om att det finns flera i truppen som sällan spelar och som nog inte ska göra det heller (onödigt att peka ut dem när alla vet vilka de är). Förmodligen försvinner de från föreningen i år. Skönt att vi tog oss ur cupen utan skador eller slitage på de bärande spelarna.