Ja, hur illa är det med Silverholt? Hoppas verkligen han är på benen snart igen. Sen han kom till Öster har jag tyckt att han varit en säkerhetsrisk som yttterback men denna säsong har han verkligen steppat upp defensivt och i övrigt har han alltid tillfört mycket. Han är väldigt viktig nu och om han inte kan spela på ett tag vore det ett rejält tapp.
Instämmer i att Örnblom var väldigt bra i går. Bäst på plan med Rochester som jag börjar betrakta som vår bäste spelare. Om man ska se något positivt med att värvningen av Ammar blivit en riktig flopp är det att om Ammar bara gjort det "helt okej" hade det förmodligen tagit betydligt längre tid innan vi fick se Rochester spela sittande. Och då hade vi missat en spelare som är bättre än vad Ammar varit på flera år, och dessutom fyra år yngre än den sistnämnde. En central mittfältstyp vi saknat i måååånga säsonger, som har bolltrygghet som främsta försvarsegenskap. OM vi skulle gå upp i år (jinx jinx) är jag övertygad om att Rochester är en av dem som skulle kunna hålla i Allsvenskan.
Om jag får skryta lite skrev jag följande i ett PM till en annan användare innan vi fått se Rochester som sittande.
"Rochester tror jag dock skulle kunna vara en succé som sittande, lite större än de nämnda, känns väldigt bolltrygg och mitt intryck är i alla fall att kan värdera när det är läge att slå en trygg passning bakåt eller i sidled utan att för den sakens skull tappa konstruktiviteten när det snarare är läge för en passning ämnad att slå ut motståndare."
Jag vill påstå att jag fick rätt i det! Men vad som är betydligt viktigare och naturligtvis inte bara baserat på tur utan skicklighet (och han behöver därför inte skryta om det!): Velic såg uppenbart samma sak, lät det inte gå prestige i Ammar-värvningen utan prövade det och fick helt rätt. Velic går från klarhet till klarhet. Nio matcher kvar, 27 poäng ska in, framåt Öster!