@Petter Bengtsson sa:
@Calle01 sa:
@Labila Kabila sa:
@Petter Bengtsson sa:
@Labila Kabila sa:
@Petter Bengtsson sa:
Om vi kunde få någon sorts uppgift om hur mycket som har kommit in har vi ju delmål att uppnå.
Har du mailat Öster och frågat?
Nej, jag har inget sådant ansvar. Den som sköter marknadsföringen bör själv förstå att det är viktigt att kommunicera något så grundläggande som ett Swish-nummer och hur mycket pengar som har kommit in. Vi som skänker pengar är att betrakta som en sorts sponsorer.
Så du känner att du har tillräckligt ansvar att skriva här och fråga, men inte höra av dig till Öster och skriva exakt det du skriver här?
WOW!
Snacka om någon annan kan göra allt och jag kan göra inget....
WOW!
Kom igen nu. Vi måste väl kunna skriva här med konstruktiva förslag på förbättringar utan att tvingas kontakta Östera kansli? Fortsätt att ge förslag på hur Öster kan utvecklas! Det är alltid någon som fångar upp det.
Precis. Att jag över huvud taget startar den här tråden är ju för att jag vill hjälpa föreningen, som nu plötsligt rimligen har fått ont om pengar. Alla (?) vet ju att det finns en hel del deg i Öster-kretsar. Jag tror att det är många som, liksom jag, ger fasen i både Twitter och Instagram, internets kloaker. De är ju ännu värre än Facebook... Och då talar jag alltså inte om Östers flöden där, utan om allt annat.
Rimligen bör föreningen ha någon sorts intresse för det här forumet. Som supportrar är vi viktiga kunder (de viktigaste). Klart jag kan slänga iväg ett mail, men svarar de? Det är inte min erfarenhet.
Ibland märks det att det finns en tydlig hierarki i EF. Jag tror att några behöver tänka på att kärnan i EF inte är de enda Öster-supportrarna, utan bara en liten men röststark klick. Man kan vara en mycket trogen supporter även på sittplats eller framför tv:n. Själv har jag stor respekt för allt ideellt arbete som har gjorts genom åren, men den interna hackordningen tycker jag varken är särskilt intressant eller konstruktiv.
Idéer kommer alltid att behövas, även när de kommer från folk som lämnade Växjö för många år sedan... Just oförmågan att ta till vara på nya och goda idéer tror jag faktiskt har varit ett problem i Öster under lång tid. Det som gjorde Stig Svensson framgångsrik var just att han vågade tänka nytt och djärvt kring just pengar och nätverkande. Och det är ju precis det jag talar om här, men i en tid med helt andra förutsättningar... Hade Stig varit ung ordförande idag tror jag att Öster sedan länge hade haft en av fotbolls-Sveriges mest framgångsrika Swish-insamlingar.
Ok, lite off-topic.
Jag var länge utanför East Front och kände precis som du, men jag har aldrig varit med om en sån välkomnande förening som EF och känner inte alls att det finns någon hierarki, tvärtom.
Dessvärre är det ofta så att om man vill att något ska komma igång så får man ta tag i det själv. Det är ingen som kommer göra det åt dig. Föreningarna (varken Öster eller EF) har inte den kraften just nu. För att ge ett exempel, jag och Magnus la ett förslag till Öster om podcast och Öster-TV i vintras, men Öster återkom aldrig med ett svar, vilket vi tolkade som om de inte vara intresserade. Det kunde slutat där, men resultatet blev att vi startade vår egen podd.
Annars är ju Erik Sääfs swishkampanjer ett lysande exempel på eget initiativ som Öster faktiskt tar till sig och gör till en officiell kampanj.