@Redarmy88 sa:
Börjar kännas som att vi arbetar fram en förlorarmentalitet som infunnit sig en längre tid hos oss.
Självklart är oavgjorda matcher okej ibland men vad är det nu 8 matcher där vi endast vunnit en match? Det kan man inte vara nöjd med. Oavgjorda matcher i all ära men bättre facit hade absolut varit att förlora hälften och vinna hälften.
Jag kommer aldrig vara nöjd med att jämföra oss med att vi nästan åkte ut i fjol det är historia.
Vi behöver börja vinn lite matcher igen. Utåt sett vill man göra en bättre säsong än i fjol,, internt tror jag målet är betydligt högre än så, vi är Östers IF och bör vara med i toppstriden med våran trupp.
Förstår vad du menar men i vissa matcher får man inse att för naiv inställning ger förlust och noll poäng men mer stabil/tråkig ger en poäng och då vet jag vad jag väljer.
Hade vi mött AFC hemma istället för borta just nu hade jag tyckt man skulle gå för 3 men borta 1 poäng först och främst. Segrarna ska vi gå för fullt ut när vi inte riskerar att skänka bort tre poäng som vi gjort allt för ofta senaste tre åren. Ljungskile borta kan jag tycka man ska gå för 3 poäng men det beror på hur matchen gestaltar sig. Umeå hemma ska givetvis också vara en trea som målbild. Formstarka Akropolis är något annat även om de också är nykomling och ödmjukhet är viktigt för att inte åka på proppen som HBK gjorde. Gais hemma däremot: gå för tre poäng!
Sen blir man ju mer cynisk med åren också. När jag var tonåring hade jag inställningen inför varje match att Öster skulle vinna och blev lika besviken varje gång. Nu är man ju mer inställd på det värsta för att orka med och jag tror att det är lite så för Mattan också även om han kraxade ganska bra om olyckskorpar redan för 20 år sedan. :)
Akropolis hemma är en typisk sån där match där forumtrollen dyker in och hojtar om att ”vi bara måste ju vinna mot en grekisk restaurang”, ”nu vill jag hellre ha en kebab än souvlaki” och ”vad är det här för ett korpgäng, är vi i division fem igen eller, svagt om vi inte vinner detta med tre mål minst”. Så är väl rätt vettigt att några skriver ner förväntningarna som en motvikt till detta, anser jag.