Det som var bra i början av säsongen var defensiven - den har delvis varit sämre de senare matcherna. Det som genomgående varit ganska mediokert är offensiven.
Jag vill definitivt se Keene från start igen. Hans grovjobb är otroligt viktigt för hela försvarsspelet. Men han ska inte vara ensam anfallare. Därför vill jag antingen se honom som offensiv innermittfältare istället för Rochester/Calle eller som en av två anfallare i 4-4-2. Utifrån att Alexandersson gjorde mål senast ska han få starta igen, förhoppningsvis kan han komma in i en målform. Nicogol får då tyvärr acceptera att vara inhoppare mot Akropolis.
Vi har två bra yttermittfältare i truppen, Petrovic och Pavic. Dessa ska spela på var sin kant. Calle Johansson ska spela centralt. I backlinjen finns inte så mycket att göra om nu inte spelare plötsligt kommer tillbaka från skador eller liknande. Detta leder för mig till följande två möjliga elvor:
4-2-3-1:
Mehic - Billy, Månza, Lunkan, Silverholt - Drott, JP - Petrovic, Keene, Pavic - Alexandersson.
4-4-2:
Mehic - Billy, Månza, Lunkan, Silverholt - Petrovic, JP, Calle J, Pavic - Keene, Alexandersson
(Om Örnblom och/eller Stefan kan spela så ska de spela, skit samma om det blir Månza eller Lunkan som får sitta på bänken)
Ovan nämnda startelvor ger också bra möjlighet till förändringar genom spelarbyten då bra spelare som Rochester, Nicogol, ev. Calle J, Ammar Ahmed (som har mycket boll i sig men inte lyckats visa det fullt ut än) och även Hängerindensson kan komma in och förändra matchbilden...