Själv är jag som alltid orolig inför match. Mot Degerfors och Sundsvall hade jag kallt räknat in två förluster, så ser pinnen hemma mot Sundsvall som en liten bonus. Mot AFC hoppades jag naturligtvis på seger samtidigt som AFC är ett klart bättre lag än tabellplaceringen, de har ju efter att Corona släppt greppet om spelartruppen tagit flera poäng.
Akropolis har börjat säsongen ruggigt bra. Att de skulle vara ett bra lag kunde man ana då de sprang igenom division 1 norra ifjol med tabellraden 23-6-1. Samtidigt har de nog lyckats plocka en del extra-poäng i början av serien tack vare underskattning. Såg andra halvlek i Halmstad-Akropolis och då dominerade Halmstad fullständigt fram till ett turskott i sista minuten gav Akropolis segern.
Med det sagt tror jag på en mycket tuff match imorgon. Men om vi lyckas undvika underskattning samtidigt som vi presterar på topp vågar jag ändå mig på att hoppas på en seger. Så mitt tips landar trots allt i seger med 2-1.
(Att vi tar en seger imorgon blir extra viktigt då vi i de kommande matcherna har HBK och Brage, två ruggigt jobbiga matcher att känna press att vinna i...)