”komma väl förberedda till den jätteviktiga matchen i Eskilstuna på lördag” (Velic till MinBoll).
Så sa han inte om matchen i Degerfors. Han ser det liksom jag att matchen mot AFC är viktigare för att de är en potentiell konkurrent på den undre halvan där vi kommer ligga om vi tvingas tvinga ner Pavic på högerbacken, se Ahmed som slår bort bollar trots att han slår dem i sidled, osynlige Rochester, ett allmänt virrigt försvar och inga normala bollar att jobba på oavsett vilken anfallare vi har.
Så nu har jag gnällt av mig lite så nu taggar vi för en strid som i höstas. Varenda poäng är viktig och framför allt är det viktigt att inte förlora mot bottenlagen. Det är att ge dem dubbla poäng jämfört med oss. Vi får inte förlora mot bottenlagen. Hittills har vi gjort den saken utmärkt: seger mot Örgryte, kryss mot Dalkurd, kryss mot Västerås, kryss mot Umeå, seger mot Trelleborg, seger mot Norrby. Någon av dessa blir nedflyttningskandidat ihop med Ljungskile och några får kämpa om kval. Och om vi inte förlorar mot dem så slipper vi bottenstriden.